باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

انتظار چندین ماهه متقاضیان مسکن ملی برای گرفتن تسهیلات/ بانکها: بدون سند وام نمی‌دهیم

برخی متقاضیان مسکن ملی در شهر‌های خوسف و آرین شهر از نداشتن سند تک برگی و پرداخت نشدن تسهیلات گلایه‌مند هستند.

یکی از متقاضیان مسکن ملی شهر خوسف به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: یک سال است که برای مسکن ملی نام نویسی کرده و آورده اولیه را داده ام، اما وقتی به بانک برای گرفتن تسهیلات مراجعه می‌کنم می‌گویند بدون سند تک برگی وام نمی‌دهیم.

یکی دیگر از متقاضیان ساخت مسکن ویلایی در آرین شهر نیز با گلایه از پاسخگو نبودن مسئولان می‌گوید: مدت ۹ ماه است که ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را واریز کرده ام، اما هنوز سند تک برگی برای ارائه به بانک صادر نشده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پاسخ، گره کار را در دو اداره بنیاد مسکن و ثبت اسناد می‌داند، اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این دو اداره اعلام کردند تکلیف سند‌ها ابتدا باید در راه و شهرسازی مشخص شود.

سند‌ها تا یک هفته دیگر آماده می‌شود

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص مراحل نام نویسی و واگذاری زمین‌های مسکن ملی می‌گوید: در نهضت ملی مسکن روال این است که افراد در ابتدا باید پالایش شوند و بعد از ارسال پیامک، آورده اولیه را واریز کنند و پس از قرعه کشی، قرارداد واگذاری زمین به آن‌ها داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: در این مرحله داشتن سند تک برگی لازم است که در آرین شهر با ۳۳ متقاضی، قرارداد واگذاری زمین بسته و افتتاح حساب انجام شده است.

داعی بیان کرد: در آرین شهر سند تک برگی داشتیم، اما به علت تغییر در طرح باید دوباره تجمیع و تفکیک شوند که تا یک هفته دیگر سند‌ها آماده و به متقاضیان تحویل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین به مشکل صدور سند تک برگی در خوسف نیز اشاره و عنوان کرد: در شهرستان خوسف نیز سند‌های تک برگی با وضع موجود مغایرت داشت و باید سند‌ها را دوباره تک برگ کنیم که تا هفته آینده کامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.