با الحاق بزرگترین شناور لایروب کاترساکشن به ناوگان عملياتي هرمزگان، عملیات لایروبی در بندر شهيد رجايي و ديگر بنادر اين استان سرعت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ اله مراد عفیفی پور معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این شناور جهت سرعت بخشیدن به اتمام طرح توسعه بندر شهید رجایی خریداری شده است.

وي با اشاره به قابلیت های این شناور افزود: این شناور با طول 103 متر، 18 متر عرض و 48 متر آبخور می‌تواند در هر ساعت 3 هزار و 500 متر مکعب لایروبی را انجام و به فاصله هشت کیلومتر از محل لایروبی تخلیه کند.

عفيفي پور با بیان اینکه شش میلیون متر مکعب از لایروبی مکان مورد نظر در طرح توسعه باقی مانده است، گفت: با ملحق شدن این شناور، عمليات لایربی در بندر شهیدرجایی تا چهار ماه آینده به پایان برسد.

وي اضافه کرد: تاکنون یک میلیون متر مکعب از محدوده طرح توسعه بندر شهید رجایی در داخل حوضچه لایروبی شده است.

به گفته معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این شناور علیرغم تحریم های غرب از شرکت های خارجی خریداری شده و با استقرار در بندر شهید رجایی، عملیات لایروبی را آغاز کرده است.

عفیفی پور گفت: این لایروب 7 هزار و 300 اسب بخار قدرت لایروبی دارد و قادر است تا عمق 27 متری دریا را لایروبی کند.

وی ادامه داد: کاترساکشن با این توانایی می‌تواند به راحتی عمق مورد نیاز( 16.5 متر) در حوضچه های بندر شهيد رجايي را تامین کند.
 

معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت:با اتمام لایروبی و طرح توسعه، کشتی‌هایی با ظرفیت 14 هزار TEU در این بندر پهلو بگیرند.

عفیفی‌پور در پایان نیز گفت: با ورود این کشتی لایروب در بندر شهید رجایی، علاوه بر تسریع کار، تعداد 28 نفر اشتغالزایی را بطور مستقیم ایجاد کرده است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار