نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به گروه‌های خونی

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان به همه گروه‌های خونی نیاز دارند.

بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون گیلان از اهداکنندگان خون دعوت کرد به دلیل نیاز خونی مراکز درمانی این استان به مراکز و پایگاه‌های سیار و ثابت اهدای خون مراجعه کنند.

او افزود: به دلیل کاهش ذخایر خونی استان، شهروندان نوعدوست و اهداکنندگان مستمر خون برای تأمین منابع خونی، هر چه سریع‌تر به مراکز اهدای خون در شهرستان رشت و دیگر شهرستان‌ها مراجعه کرده و با اهدای خون خود از همه گروه‌های خونی، جان بیماران را نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون گیلان همچنین با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی استان به برخی گروه‌های خونی کمیاب مانند O مثبت و A منفی گفت: خون‌های اهدا شده برای تزریق به بیماران تصادفی و یا بیمارانی که بر اثر خونریزی ناشی از عمل جراحی بخش زیادی از خون خود را از دست داده اند به بیمارستان‌ها ارسال شده و یا برای تهیه انواع فرآورده‌های خونی برای درمان بیماری‌های خاص به مراکز ویژه پزشکی فرستاده می‌شود.

پاکدل تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۹۳ هزار و ۴۶۱ نفر از شهروندان نوعدوست گیلانی به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند و از این افراد ۸۰ هزار و ۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او همچنین با اشاره به اینکه از مجموع اهداکنندگان ۴۵ هزار و ۱۸۶ نفر مستمر و ۲۲ هزارو ۹۴۲ نفر باسابقه بودند، افزود: ۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر برای نخستین بار به چرخه اهدای خون پیوستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان همچنین گفت: اهداکنندگان برای صرفه جویی در وقت می‌توانند در سامانه نوبت دهی انتقال خون ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.