معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

تحصیل کودکان کار و خیابانی در زنجان رایگان است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: تحصیل کودکان کار و خیابانی معرفی شده از سوی بهزیستی در استان رایگان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: تحصیل کودکان کار و خیابانی معرفی شده از سوی بهزیستی در استان رایگان است و کارت آموزش برای افراد فاقد شناسنامه یا برگه هویت و نیز صدور گواهینامه آموزشی برای آنها در چارچوب مقررات صادر می‌شود.

مریم کرمی افزود: صدور بیمه نامه سلامت برای کودکان کار و خانواده های آنان نیز رایگان است و خانواده های این افراد می توانند با ارائه معرفی نامه بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

این مسوول ادامه داد: در این برنامه بر تامین نیازهای اولیه برای رشد و شکوفایی، افزایش کیفیت زندگی، استقلال نسبی کودکان کار ، خیابان و خانواده های آنها با اولویت بازگشت کودک به مدرسه با استفاده از رویکردهای اجتماع محور و تاب آوری ویژه هر کودک تاکید شده است.

وی، به نحوه ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: سن کودکان به صورت زیر هفت سال، بین هفت تا ۱۵ و بین ۱۵ تا ۱۸ سال تفکیک و برای هر گروه برنامه ای در نظر گرفته می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون در مرکز کودکان کار و خیابانی تحت نظارت بهزیستی، کلاس های تقویتی، آموزش مهارت های زندگی برای کودکان و آموزش مهارت های زندگی و سبک های فرزندپروری برای مادران به طور مستمر تشکیل می شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی طی ۲ دهه اخیر بر حسب وظیفه ذاتی خود با جدیت در این حوزه ورود کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.