آغاز طرح کنترل خودرو‌های حامل سوخت در همدان

رئیس پلیس راه همدان از آغاز طرح کنترل خودرو‌های حامل مواد سوختی و برخورد با تخلفات حادثه ساز در جاده‌های برون شهری این استان خبر داد.

سرهنگ علی فکری گفت: راننده و وسیله نقلیه پیش بینی شده برای حمل سوخت باید شرایط و استاندارد‌های لازم را داشته باشند در غیر اینصورت از ادامه مسیر آن‌ها جلوگیری می‌شود.

او اضافه کرد: داشتن گواهینامه ویژه رانندگی خودروی حامل سوخت، تجهیزات ایمنی، نداشتن نقص فنی و جلوگیری از تردد این قبیل خودرو‌ها از مسیر‌های ناایمن از جمله جاده غارعلیصدر با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تردد‌ها با جدیت کنترل می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همچنین طرح برخورد با خودرو‌های حادثه ساز از امروز آغاز و تا یک هفته ادامه دارد که در این طرح علاوه بر جریمه خودرو‌های متخلف برای راننده نیز نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.

سرهنگ فکری یادآور شد: تخلفات حادثه ساز شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ ناگهانی، نقص سیستم روشنایی و مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه این قبیل تخلفات با شدت بیشتر در مسیر‌های اصلی و فرعی کنترل می‌شود تاکید کرد: ۸۰ درصد سوانح فوتی و جرحی استان همدان ناشی از انجام پنج تخلف حادثه ساز است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.