مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مطرح کرد؛

توجه ویژه دولت سیزدهم و آموزش و پرورش به حوزه امور تربیتی

هاشم ناظمی جلال گفت: نظام آموزش و پرورش و دولت سیزدهم به حوزه امور تربیتی توجه و نگاه ویژه ای دارد و تلاش بر این است که این حوزه احیا شود.

هاشم ناظمی جلال پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت سالگرد تأسیس نهاد تربیت اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه فردا سالروز تشکیل امور تربیتی به دست شهیدان باهنر و رجایی است، اظهار داشت: یکی از دلایل ایجاد و تداوم مشکلات در جامعه، کم توجهی و بی مهری به حوزه امور تربیتی در سال‌های گذشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: تلاش دولت سیزدهم بر این است امور تربیتی احیا شود و در جایگاه خود به آن توجه شود.

او  با بیان اینکه در سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش نیز به تعلیم و تربیت شش ساحت اعتقادی، اخلاقی زیستی، علمی، فناورانه و ... توجه شده است، افزود: اگر حوزه تربیتی پویا و احیا شده باشد، قطعا می‌توانیم به این ساحت‌ها و اهداف برسیم و امکان رشد داشته باشیم.

ناظمی جلال گفت: در نظام آموزش و پرورش و دولت سیزدهم تاکید شده که باید به صورت ویژه به امور تربیتی توجه داشت و بتوان تربیتی تمام ساحتی داشته باشیم و از تمام ظرفیت آموزش و پرورش استفاده شود.

او گفت: در همین راستا نگاه فرایندی تمام ساحتی، مدرسه‌محوری و استفاده از نیرو‌های توانمند و تولید محتوا و برنامه‌های اثربخش با شعار "همه در تربیت سهیم هستیم" در آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه در مجموعه معاونت پرورشی استان در شهرستان‌ها در حوزه پرورشی کار‌های تربیت بدنی و سلامت صورت می‌گیرد، افزود: در طول یکسال گذشته توجهات خوبی به حوزه پرورشی شده است.

ناظمی جلال ادامه داد: در حال حاضر ۷۶۰ نفر معاون پرورشی، ۳۴۰ نفر مربی پرورشی، ۴۲۱ مشاور مدارس،۸۶۵ معلم تربیت بدنی، ۱۹۱ مراقب سلامت مشغول به فعالیت اند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: اماکن فعال در حوزه پرورشی استان شامل ۸ اردوگاه، ۳۹ کانون فرهنگی و تربیتی و ۱۸ مورد دارالقرآن می‌باشد که تلاش بر این است که این مجموعه‌ها در راستای کار خود فعالیت داشنه باشند.

او خاطر نشان کرد: امسال ۳۵پروژه ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در مجوع با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان آن از محل وزارت و مابقی خیرین و اعتبارات داخلی در کردستان افتتاح شد و ۱۱ کلاس درس نیز به بهره برداری رسید.

ناظمی جلال در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های حوزه پرورشی استان در یکسال اخیر پرداخت و گفت: برگزاری فراخوان چهلمین دوره مسابقات، جشنواره معلمان هنرمند، تجهیز ۷۵ کتابخانه و ۳۲ پایگاه فعالیت تابستانی برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی و اردوی راهیان نور و اعزام هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشور، کسب ۳۸ رتبه اول تا سوم کشوری توسط دانش‌آموزان در حوزه قرآن و عترت و تجهیز ۱۰ دارالقرآن از ٫ برنامه‌های این حوزه بوده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در طول هفته آینده مراسماتی با روز شمار‌های خاص هر شهرستان به صورت نمادین برگزار خواهد شد و در مرکز استان همایش طلایه داران فردا برگزار می‌شود.

عزت الله طیبی راد افزود: اجرای پویش تجلیل از مربیان پرورشی، اجرای طرح اداره مدرسه توسط شورای دانش آموزی، اجرای سرود دانش آموزی، برپایی اثار تجسمی و خلاقیت‌های دانش آموزان، جشنواره شاد تئاتر درسی در کانون‌ها، تجلیل از پیشکسوتان و مربیان تاثیر گذار و خانواده‌های شهدای دانش‌آموز و شهید اغتشاشات برگزار از دیگر برنامه‌های این معاونت در یک هفته آینده خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.