آغاز به کار سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی گیلان

سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی گیلان با شرکت بیش از ۹۰۰ دانشجو امروز در دانشگاه آزاد اسلامی رشت آغاز به کار کرد.

در سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی گیلان که امروز از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان آغاز به کار کرد، ۹۲۴ دانشجو در قالب ۲۳۱ تیم در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شرکت دارند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در آیین افتتاحیه این رویداد ملی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به دانشجویان در دانشگاه‌ها باید فرصت داد و بستری را برای آنان فراهم کرد تا بتوانند با به کارگیری فکر و اندیشه شان، نوآوری داشته باشند از این‌رو باید به این مهم توجه جدی شود.

او با اشاره به ضرورت توجه به تحقیق و پژوهش و موضوع اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی و با تأکید بر اینکه این مهم باید ۱۰۰ درصد محقق شود، افزود: حتی یک ریال از بودجه پژوهشی نباید برای کار‌های دیگر هزینه شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: علاوه بر اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی، در صورت نیاز بودجه و اعتبار در نظر گرفته می‌شود و این اختیار وجود دارد.

عباسی با اشاره به موضوعات تهدیدی در گیلان اعم از پیری جمعیت و معضلات زیست محیطی و نیاز به انجام کار‌های پژوهشی در این بخش‌ها و سایر موارد از جمله اقتصاد دریا محور و دانش بنیان گفت: پژوهش موجب کاهش ضریب خطا، طی کردن راه صحیح و رسیدن به هدف درست می‌شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

او با بیان اینکه ما باید به دانشجویان فرصت گفتمان، خلاقیت و نوآوری بدهیم، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید به جوانان فرصت دهیم و بستر‌های لازم برای نوآوری و خلاقیت آنان را فراهم کنیم.

استاندار به دستاورد‌های جوانان در بخش‌های دانش‌بنیان اشاره و تصریح کرد: در نشست با افراد فعال در این بخش، آنان به دنبال استخدام و کار‌های اداری نیستند بلکه نیاز آنان دریافت تسهیلات برای پیشبرد کارشان در حوزه دانش بنیان است.

رقابت ۲۳۱ تیم دانشجویی تا ۲۰ اسفند در رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی

محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هم که مسئولیت برپایی این کرسی‌های آزاد اندیشی را برعهده دارد، در این مراسم گفت: امسال ۲۳۱ گروه دانشجویی از دانشگاه‌های آزاد سراسر استان در سومین رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی شرکت کرده اند و از امروز تا ۲۰ اسفند ماه در خصوص مباحث پیشنهادی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به رقابت می‌پردازند.

محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

او افزود: منتخبان نخستین دوره کرسی‌های آزاد اندیشی واحد‌ها و مراکز ۱۵ گانه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان برای حضور در رقابت‌های ملی، اردیبهشت سال آینده به تهران اعزام می‌شوند و پس از رقابت با دیگر استان‌ها برای کسب عناوین برتر تلاش خواهند کرد.

سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی گیلان

رویداد ملی کرسی‌ آزاد اندیشی دانشگاه آزاد برای نخستین بار در سال ۱۳۹۹ در دانشگاه آزاد گیلان برگزار شد و این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ موفق شد به لحاظ برگزاری کمی و کیفی کرسی‌های آزاد اندیشی، رتبه‌ نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.