در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیچ گزارشی از شیوع ماربورگ در ایران وجود ندارد/ گوشت تازه را ۴۸ ساعت در یخچال نگه دارید

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ویروس ماربورگ مانند تب خونریزی دهنده، در دسته بیماری های مشترک بین انسان و دام قرار دارد.

حمید عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر  ویروس ماربورگ در ایران گزارش نشده است. ویروس ماربورگ ماتند تب کریمه کنگو منتفل می شود.

به گفته وی ویروس ماربورگ مانند تب خونریزی دهنده، در دسته بیماری های مشترک بین انسان و دام قرار داردکه  از طریق هوا و تماس با ترشحات دام آلوده منتقل خواهد شد. ماربورگ مانند کرونا قابلیت جهش نداشته و واریانتی نخواهد داشت.

او بیان کرد: افرادی که دام را ذبح می کنند برای پیشگیری از بروز بیماری ماربورگ از دستکش ، عینک و ماسک همچنین لباس کاری استفاده کنند.

او ادامه داد: مردم بایدگوشت تازه  را به مدت ۴۸ ساعت در محیط  یخچال نگهداری کنند تا میکروب و آلودگی احتمالی گوشت از بین برود. 

او گفت: مردم برای پیشگیری از بروزبیماری ماربورگ احتمالی از خرید گوشت خارج از مراکز و کشتارگاه های بهداشتی تعیین شده توسط سازمان دام پزشکی جدا خودداری کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مشقلی
۱۴:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
عاقبت وارد کردن گوشت همینه دیگه وارد کرد امراض به کشور توسط مافیای گوشت بااین کار مریضی ها را وارد کشور و کل دام کشور را هم آلوده میکنند وباجان ملت هم بازی میکنند لعنت به مافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
الهی بیحجابها ماربورگ بگیرن و بمیرن. همش مسبب طلاق هستن.مسبب خیانت هستن
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
آفرین ، مطمئنم دلارو گرانی هم زیر سر همین بی حجاب ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
شک نکنید که مسبب گرانی هم بیحجابها هستن.چون دین و اعتقاد که نباشه عاقبت نداره‌.مگه ندیدین این بیحجابها چطوری در اغتشاشات بی رحم بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
از طریق هوا یعنی چی؟؟از طریق تنفس حیوان به انسان یا انسان به انسان هم منتقل میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
نگران نباشید توی ایران این ویروس گسترش پیدا نمیکنه....دلیلش هم اینه اکثر مردم گوشت کیلویی 300 تومن نمی تونن بخرن و ماست از سبد غذایشون حذف شده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
خیلی بامزه هستی...!
ولی یک ویروس نگاه به قدرت خرید مردم نمیکنه. مگه کرونا که از کشورهای خارج وارد ایران شد توسط مردم ضعیف گسترش پیدا کرد یا توسط تاجرها و مرفهین بی درد که برای تفریح به کشورهای خارجی سفر میکنن...!؟
آخرین اخبار