باغداران و کشاورزان برای محصولات تولیدی خود شناسه سلامت دریافت کنند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: باغداران و کشاورزان تا ۱۵ اسفند ماه جاری فرصت دارند برای محصولات تولیدی خود شناسه سلامت دریافت کنند.

یحیی آذرمی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای سلامت و کیفیت محصولات باغی و جالیزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای ارتقای سلامت محصولات باغی و جالیزی و عرضه محصولات سالم، کشاورزان را ملزم کرده است برای عرضه محصولات خود در بازار‌های داخلی و یا صادرات حتماً شناسه سلامت یا کد کیو آر دریافت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: سیب، انگور، انار، پسته، کیوی و خرما و محصولات جالیزی خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و کرفس محصولاتی هستند که عرضه آن‌ها به بازار‌های داخلی و یا خارجی مستلزم داشتن شناسه سلامت و یا کد کیو آر است.

آذرمی بیان کرد: باغداران استان که محصولات باغی سیب، انگور، انار و احیانا پسته تولید می‌کنند تا ۱۵ اسفند فرصت دارند به سامانه سماک مراجعه کرده و در این سامانه ثبت نام کنند.

او تاکید کرد: باغداران اگر تا این تاریخ در سامانه سماک ثبت نام نکرده باشند، در عرضه محصولات خود در بازار داخلی و صادرات دچار مشکل خواهند شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: تولید کنندگان محصولات جالیزی چه در فضای باز و چه گلخانه‌ای هم حتماً باید قبل از اقدام به کاشت این محصولات به سامانه سماک مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را جهت اخذ کد شناسه سلامت محصولات خود انجام دهند و در زمان برداشت محصول و عرضه آن به بازار‌های داخلی و خارجی حتماً شناسه سلامت داشته باشند و در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهند شد.

آذرمی به باغداران و کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان و سازمان نظام مهندسی راهنمایی‌های لازم را در این خصوص دریافت کنند.

بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، عرضه محصولات باغی و جالیزی تنها با داشتن شناسه کیو. آر ثبت شده در سامانه سماک به نشانی www.semak.maj.ir امکانپذیر خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.