آغاز ششمین گردهمایی ملی فناوری‌های نوین علوم مهندسی در تربت‌حیدریه

ششمین گردهمایی ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی با حضور استادان و پژوهشگرانی از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تربت‌حیدریه آغاز به کار کرد.

مسعود گوهری منش دبیر علمی کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی روز سه شنبه در آیین آغاز به کار آن گفت: این همایش با هدف فراهم کردن زمینه مناسب برای کنکاش، تبادل افکار، اندیشه‌های محققان، استادان، مدیران، کارشناسان و خبرگان علمی و صنعتی برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه، برگزار شده است.

او افزود: معرفی نقش پژوهش و تحقیق در پیشرفت صنعت، ایجاد علاقه در شرکت‌ها، سازمان‌ها و نیز واحد‌های مختلف مهندسی به موضوع پژوهش، معرفی مهندسان و صاحب نظران صنعت و دانشگاه به مسئولان، مدیران و سیاست‌گذاران، آشنایی و دستیابی به آخرین دستاورد‌های مدیریت مهندسی در ایران و جهان، ایجاد همسویی و هماهنگی بین متخصصان و پژوهشگران در زمینه‌های مختلف مهندسی و بسترسازی برای استفاده از اصول مدیریت فناوری در توسعه صنعت کشور، از دیگر اهداف برپایی این همایش ۲ روزه است.

دبیر علمی کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی محور‌های همایش را انرژی، خودرو، رباتیک، فناوری اطلاعات، مهندسی در رشته‌های برق، صنایع، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، نانوتکنولوژی، آب، ژنتیک، معماری و شهرسازی، هوش مصنوعی، طبیعت و کشاورزی عنوان کرد.

گوهری منش بیان کرد: از مجموع ۱۳۰ مقاله رسیده به دبیرخانه، ۱۰۰ مقاله پذیرفته شد که از این تعداد ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی در قالب ۶ میزگرد و بقیه در قالب پوستر ارایه می‌شود.

او تصریح کرد: اینجانب و علی کوچی معاون پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه در مدت برپایی همایش ۲ کارگاه مجازی برگزار می‌کنیم و هفته آینده نیز یک نشست تخصصی "علمی سیاسی آب" با محوریت پساب فاضلاب تربت‌حیدریه برگزار خواهد شد.

دبیر علمی کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی با بیان این که همه ساله پنجم اسفند زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس این کنفرانس برگزار می‌شود، تاکید کرد: امسال به دلیل آن که پنجم اسفند روز جمعه بود با تاخیر برگزار شد.

گوهری منش اظهار کرد: تمامی مقالات این کنفرانس در پایگاه علمی سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.