ژاپن تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کرد

ژاپن ۱۴۳ مورد را به فهرست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرد.

پس از آن که رهبران گروه هفت در هفته گذشته متعهد شدند محدودیت‌های بیشتری را علیه مسکو وضع کنند، ژاپن روز سه شنبه تصمیم گرفت ۱۴۳ فرد و سازمان مرتبط با روسیه را به فهرست تحریم‌های خود به دلیل جنگ اوکراین اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، تحریم‌ها از جمله مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت صادرات شرکت‌های ژاپنی، سیاستمداران، افسران نظامی، تجار و شرکت‌های روسیه را هدف قرار می‌دهند.

وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد که گروه واگنر (پیمانکار نظامی روسیه)، شرکت نظامی خصوصی روسیه که توسط یک متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تأسیس شده است، از جمله نهادهایی است که به لیست تحریم‌های ژاپن اضافه شده است.

از زمانی که روسیه حمله خود را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، ژاپن و کشور‌های غربی تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کردند، مانند مسدود کردن دارایی‌های پوتین و بانک مرکزی این کشور.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن که روز جمعه در اولین سالگرد جنگ اوکراین ریاست اجلاس آنلاین گروه ۷ را بر عهده داشت، آمادگی خود را برای تقویت تحریم‌ها علیه روسیه ابراز کرد.

در بیانیه مشترکی که پس از این نشست ویدئویی منتشر شد، گروه ۷ متعهد شد که اقدامات هماهنگ اقتصادی جدیدی علیه مسکو در روز‌ها و هفته‌های آینده اعمال کند تا ظرفیت روسیه برای ادامه عملیات نظامی تضعیف شود.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار