پوتین: سرویس امنیت داخلی باید جلوی جاسوسی و خرابکاری‌های غرب را بگیرد

رئیس‌جمهور روسیه از سرویس امنیت داخلی این کشور خواست با اقدامات کشور‌های غربی علیه مسکو مقابله کند.

جنگ اوکراین گرچه نبردی میان کی‌یف و مسکو است، اما در حقیقت جنگی نیابتی میان کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا با روسیه محسوب می‌شود. از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون واشنگتن و شرکایش در ناتو طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال و حمایت گسترده تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از کی‌یف به عمل آورده اند. با این حال، مقامات روس بار‌ها بر مقابله با مداخلات غرب تأکید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) به سرویس امنیت داخلی این کشور اعلام کرد فعالیت‌های خود را به منظور مقابله با افزایش جاسوسی و خرابکاری علیه روسیه توسط اوکراین و کشور‌های غربی افزایش دهند.

پوتین در سخنرانی که خطاب به مقامات این کشور داشت از سرویس امنیت داخلی روسیه خواست مانع از ورود گروه‌های خرابکار به کشور از طریق اوکراین شوند. وی از این نهاد خواست از زیرساخت‌ها محافظت کرده و مانع از فعال شدن هسته‌های تروریستی و افراط‌گرایان توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی شوند.

رئیس‌جمهور روسیه در این سخنرانی گفت: «سرویس‌های اطلاعاتی غربی به طور سنتی در کشور ما فعال هستند. با این حال، آن‌ها اکنون نیروها، فناوری و منابع بیشتری را به کار گرفته‌اند. ما نیازمند پاسخ متعاقب در این زمینه هستیم.»

وی افزود: «من از سرویس امنیت داخلی می‌خواهم مانع از ورود غیرقانونی تسلیحات به کشور شده و اقدامات امنیتی در ۴ منطقه که به تازگی به روسیه ضمیمه شده است را افزایش دهند.»

پوتین با توجه به شرایط حساس جنگ با اوکراین و ضرورت پیروزی روسیه در این نبرد گفت: «اطلاعات مهم کشور در زمینه سیستم‌های کنترل ساختار‌های نظامی و مجری قانون، شرکت‌های صنایع دفاعی، فناوری‌های حیاتی، و داده‌های شخصی باید به طور قابل اعتمادی محافظت شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار