نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران:

ژاپن و دفتر عمران ملل متحد برای ساخت آب شیرین کن در ایران همکاری دارند

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران گفت: دفتر عمران ملل متحد (UNDP) تفاهم‌نامه و قراردادی با ژاپن برای اجرای طرح‌های مشترکی در خصوص ساخت آب شیرین کن و آب کشاورزی در ایران امضا کردند.

"کلودیو پرویداس" که همراه سفیر ژاپن در ایران و هیات همراه به چابهار سفر کرده  اظهارداشت: تامین آب آشامیدنی و کشاورزی در استان خشک سیستان و بلوچستان از طریق آب شیرین کن و شیرین سازی از دریا و بهینه سازی آب کشاورزی از اهیمت زیادی برخوردار است و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از استان‌های بزرگ ایران است که تامین آب پایدار به معیشت و توسعه این استان کمک می‌کند و هدف اصلی از این سفر بررسی وضعیت آب این منطقه است.

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: در این سفر از مناطق مختلف همچون نوار ساحلی، حاشیه شهر، بندر چابهار و نقاط جمعیتی این شهرستان بازدیدی خواهیم داشت تا از نزدیک از وضعیت آبرسانی مردم اطلاع پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح تامین آب برای ۵۰ هزار نفر از ساکنان چابهار با حضور سفیر ژاپن در ایران بررسی شد که امیدواریم بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.

پرویداس اظهارداشت: همکاری خوبی با وزارت کشور ایران داریم و هدف اصلی ما در این سفر این است که نیازهای منطقه را شناسایی و بررسی کرده که چطور می‌توانیم موفقیت‌ها را بیشتر و مشکلات را در حوزه آب کم کنیم.

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران به همراه سفیر ژاپن در ایران و فرماندار چابهار از ظرفیت‌های آب شیرین کن، حاشیه نشینی کمب، رمین، مرادآباد، تالاب صورتی، کوه‌های مریخی، نوار ساحلی، ظرفیت‌های بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید و در نشست‌های مختلف مسائل و مشکلات حوزه آب این شهرستان را بررسی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار