فریاد شیران:فهرست نامزد‌های هدایت تیم ملی «پاسِ رونالدینیویی» است

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: مسئولان فدراسیون پاس رونالدینیویی دادند که ذهن ها به سمت اسامی باشد و خودشان با مربی مدنظرشان مذاکره کنند.

نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی فوتبال اظهار کرد: من اعلام این لیست را شو و نمایش  می‌دانم و به طنز بیشتر شباهت دارد. فوتبال ملی ما بی در و پیکر شده است و افرادی بدون تخصص در امر فوتبال برای این رشته ورزشی تصمیم گیری می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ مربی داخلی و خارجی را لیست کردند و از آن‌ها برنامه خواستند. البته بعضی از این مربیان خودشان هم فهمیدند که در حد و اندازه تیم ملی نیستند و تجربه لازم برای نشستن روی نیمکت تیم ملی را ندارند و حتی ذخیره تیم ملی هم نبودند  و انصراف دادند. حسین فرکی هم فهمید که اعلام اسامی مطرح شده جوک است، به همین علت انصراف داد. در کجای دنیا مرسوم است که از ۱۰ مربی برنامه بخواهند. یکی، ۲ مربی را به صورت محرمانه دعوت می‌کنند و برنامه هایشان را با هم مقایسه می‌کنند و بعد از آن تصمیم نهایی را می‌گیرند.

مردم را با معرفی گزینه های هدایت تیم ملی فریب می دهند 

فریاد شیران گفت:مربی که بتواند برنامه مدون و سنجیده‌ای بنویسد الزاما نمی‌تواند خوب مربیگری کند. به نظرم مردم را فریب می‌دهند و پاس رونالدینهویی دادند که نگاه‌ها و ذهن‌ها به سمت این اسامی باشد و خودشان با مربی مدنظرشان مذاکره کنند.

حسین فرکی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال است 

او درباره اینکه  به نظرش بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال از بین مربی داخلی و خارجی کیست، گفت: به نظرم حسین فرکی در این شرایط بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال است. فرکی، چون دلال و واسطه ندارد و اهل معامله نیست به همین علت می‌گویند او چند سال در فوتبال نبوده است و قلبش را عمل کرده مگر او می‌خواهد بازی کند که این مسائل را مطرح می‌کنند. همچنین علی دایی هم گزینه خوبی است، اما او را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌کنند.

کی روش هیچ مربی ایرانی را آموزش نداد تا جانشینش شود 

فریاد شیران تصریح کرد: مارکار آقاجانیان ۸، ۹ سال در تیم ملی بوده است و تجربه بین المللی دارد و ۳ جام جهانی حضور داشته، اما تا حالا به او تیم‌های ملی نونهالان و نوجوانان را ندادند و به او اعتماد نکردند چرا که کی روش به این مربی آموزش نداده است. کی روش بیشترین پول مملکت را گرفت و رفت، اما هیچ مربی ایرانی را آموزش نداد تا اکنون جانشینش در تیم ملی شود.

مربیان داخلی از خارجی ها قوی تر هم هستند 

مربی اسبق فوتبال درباره اینکه مربی ایرانی می‌تواند به تیم ملی فوتبال کمک کند، گفت: اگر به امثال حسین فرکی امکانات بدهند و نصف حمایتی که از کی روش کردند از فرکی کنند به طور حتم او با تیم ملی فوتبال نتیجه می‌گیرد. مربیان داخلی از خارجی‌ها ضعیف‌تر نیستند و حتی قوی‌تر هم هستند. اسکوچیچ در ملوان و صنعت نفت آبادان مربیگری می‌کرد و او به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و تیم ملی را تکان داد. این موضوع نشان می‌دهد که اسم‌ها معنی ندارد.

او در پایان گفت: با فرکی کاری کردند که انصراف داد. به نظرم باید از او دلجویی کرده و دوباره از این مربی برنامه بخواهند و حمایتش کنند. اگر به مربی دیگری وعده و وعید ندادند بهتر است فرکی را به عنوان سرمربی انتخاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار