معضلی به نام جولان گروهی سگ ها در کاشان

مشکل سگ‌های بدون صاحب و افزایش جمعیت آنها طی سال‌های اخیر به یکی از دغدغه های ساکنان کاشان و روستاهای اطراف تبدیل شده است.

چند روز قبل کانال روستای مرق با انتشار عکسی از مردم خواسته بود از مواجهه با سگ های بدون صاحب که سبب زخمی شدن تعدادی از سگ های نگهبان شده اند پرهیز کنند.


این روزها سگ‌های سرگردان همه جا دیده می‌شوند . محمد قنبری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان علت زیاد شدن سگ های بدون صاحب با وجود زنده گیری آنها توسط پیمانکار را، رها شدن گروهیِ آنها نزدیک مناطقی مانند راوند، مسکن مهر و میدان بسیج دانست و گفت: پس از مصوبه شورای شهر کاشان و اختصاص ۵۰میلیارد ریال اعتبار، مکانی بیرون از شهر برای نگهداری سگ های ولگرد با وسعت ۶۰۰ متر مربع ساخته شد.


او با بیان اینکه سگ های بدون صاحب به دغدغه اجتماعی و شهری در کاشان تبدیل شده و تنها شهرداری را درگیر خود کرده افزود: حدود ۱۲۰سگ در محلی که شهرداری دایر کرده پس از زنده گیری، پلاک کوبی، انگل زدایی و تغذیه می شوند.

رهاسازی سگ های زنده گیری شده نزدیک کاشان
مهدی نادعلی عضو شورای اسلامی شهر کاشان هم در نشست خبری با اشاره به جولان سگ های ولگرد گفت: متاسفانه شاهد حضور گروهی سگ ها در شهر کاشان هستیم و باید اعلام کرد این سگ ها پس از زنده گیری در شهرهای مجاور، نزدیک کاشان رها می شوند.
او افزود: می بایست با رصد و پایش شبانه و همکاری پلیس راه و از طریق دوربین های جاده ای یپلاک خودروهای حامل سگ های بدون صاحب شناسایی و با آنها برخورد شود.


معضلی به نام جولان گروهی سگ ها در کاشان
پرسه زدن سگ‌ها در محیط‌های انسانی پیامدهای ناگوار و خطرناکی برای مردم به همراه دارد و افزایش جمعیت آنها علاوه بر ایجاد ترس و حشت و احتمال حمله به شهروندان موجب انتشار بیماری نیز می شود.
یکی از ساکنان شهر کاشان ضمن تقاضا از مسئولان به ویژه شهرداری برای رفع مشکل ازدیاد سگ ها در محلات، معابر و خیابان های شهر کاشان یادآور شد: سگ های گله ای خطرناک هستند و بارها مجبور شده ایم با دور کردن مسیر خانه یا محل کار، خود را از حمله سگ ها حفط کنیم.

گاز گرفتگی چهار شهروند کاشانی توسط سگ های ولگرد
امرالله باغبانی رئیس اداره مبارزه با بیماری های شبکه دامپزشکی کاشان با بیان اینکه امسال ۶۲۳ سگ نگهبان و گله واکسیناسیون شده اند گفت: از ابتدای امسال تاکنون سگ ها و شغال ها، ۴ نفر از شهروندان کاشانی را در لتحر، جاده راوند، خرمدشت و فین گاز گرفته اند.

منبع: ایلنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
ورودی بهارستان هم به جولانگاهی برای سگهای ولگرد تبدیل شده و خانواده های ناآگاه هم برای غذا دادن به این سگها توقف کرده و باعث بیشتر کشیده شدن این سگها به شهر ها می شوند .
لطفا قبل از تز روشنفکری تز عقلانیت رو پاس کنید
آخرین اخبار