تصویب طرح ممنوعیت تیک‌تاک در کمیته مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را با هدف ممنوعیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک و نیز دیگر شبکه‌های اجتماعی متعلق به کشور‌های خارجی، تصویب کرد.

 در چارچوب تنش فزاینده بین واشنگتن و پکن، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را تصویب کرد که به جو بایدن رئیس جمهور این کشور اختیارات جدیدی می‌دهد تا نرم افزار چینی تیک تاک و دیگر شبکه‌های اجتماعی وابسته به کشور‌های خارجی را در آمریکا ممنوع کند.

براساس گزارش الجزیره، مایکل مکال، نماینده جمهوریخواه که ریاست این کمیته را برعهده دارد پیشتر این طرح را ارائه و اعلام کرده بود مجلس نمایندگان در آینده نزدیک این طرح را تصویب خواهد کرد.

دو روز پیش کاخ سفید به همه سازمان‌های فدرال آمریکا ۳۰ روز مهلت داد تا اپلیکیشن تیک تاک چینی را از همه دستگاه‌های دولتی حذف کنند، زیرا این برنامه شبکه اجتماعی چین به دلیل نگرانی‌های امنیتی در واشنگتن تحت نظارت فزاینده‌ای قرار دارد.

پیش از این جاش هاولی، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا اعلام کرد که لایحه‌ای را برای ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک در سراسر آمریکا در کنگره ارائه خواهد کرد. تیک تاک که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد به مدت ۳ سال تلاش کرد به واشنگتن اطمینان دهد دولت چین به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی دسترسی ندارد. 

این درحالی است که دولت کانادا نیز شبکه اجتماعی تیک تاک را در این کشور ممنوع کرد. دولت جاستین ترودو نصب نرم افزار تیک‌تاک را روی گوشی‌های تلفن همراه و دیگر تجهیزات الکترونیکی متعلق به دولت این کشور ممنوع و اعلام کرد کاربران حق استفاده از تیک تاک را ندارند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار