کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین

واشنگتن از اختصاص کمک ۴۰۰ میلیون دلاری تسلیحاتی به اوکراین خبر داد.

درحالی که با نزدیک شدن به فصل بهار نبرد در جبهه شرقی اوکراین به ویژه شهر باخموت میان نیرو‌های روسی و اوکراینی شدت گرفته است، کشور‌های غربی به دنبال افزایش کمک‌های تسلیحاتی خود به کی یف هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا اعلام کرد به منظور تقویت ارتش اوکراین کمک تسلیحاتی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را به این کشور اختصاص می‌دهد. همچنین قرار است در نشست امروز (جمعه) جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، دو طرف درباره افزایش کمک‌ها به اوکراین رایزنی کنند.

دو مقام آمریکایی درباره جزئیات بسته کمک نظامی جدید به اوکراین گفتند: انتظار می‌رود این کمک‌ها بیشتر شامل مهمات از جمله برای سیستم پرتاب موشک چندگانه هدایت شونده (GMLRS) و برای پرتابگر‌های هیمارس باشد. همچنین مهمات برای ماشین‌های جنگی برادلی و پرتابگر‌های خودر‌های زرهی بخشی دیگر از کمک‌ها به اوکراین را تشکیل می‌دهد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون آمریکا به عنوان بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی این کشور نزدیک به ۳۲ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به کی یف عرضه کرده است.

در دیدار امروز شولتس و بایدن دو طرف درباره تصمیم احتمالی چین برای ارسال تسلیحات به روسیه نیز گفتگو خواهند کرد. این موضوع یکی از نگرانی‌های اصلی کشور‌های غربی است و با توجه به قدرت نظامی متعارف چین، ارسال تسلیحات پکن به روسیه می‌تواند موازنه در جبهه‌های نبرد را تغییر دهد.

مقامات غربی می‌گویند دولت آمریکا در حال رایزنی پشت پرده با متحدان نزدیک خود به ویژه در گروه ۷ برای بررسی اعمال تحریم علیه چین در صورت حمایت نظامی پکن از مسکو است. با این حال، هنوز معلوم نیست این تحریم‌ها شامل چه مواردی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار