بیش از ۱۵ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان سمنان بهره‌مند شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۱۵ هزارو ۴۲۳ نفر امسال از آموزش‌های مهارتی این اداره‌کل در بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی، صنعت و هنر بهره‌مند شدند.

سیدحسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان  ابراز کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان به مهارت جویان بخش صنعت در قالب ۲۰۱ حرفه و در بخش کشاورزی در قالب ۵۳ حرفه در سال جاری آموزش ارایه کرد.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در زمینه ۸۲ حرفه در بخش فرهنگ و هنر و ۱۳۱ حرفه در بخش خدمات از سوی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان صورت گرفت.

به گفته وی، آموزش‌های مهارتی در بین آحاد جامعه و در بخش‌های مختلف از جمله مناطق شهری، روستایی، دانش‌آموزان، قشر‌های آسیب‌پذیر، عشایری، پادگان‌ها و زندان‌ها برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: این اداره‌کل در زمینه‌های مختلف مانند صنعتی، مکانیکی و کشاورزی در شاخه‌هایی مانند پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران و کشت گلخانه‌ای و خدمات مانند صنایع‌دستی آموزش ارایه می‌دهد.. وی ادامه داد: مهارت‌آموزی نقشی مهم در کاهش آمار بیکاری، حفظ اشتغال و ایجاد اشتغالزایی دارد و این راهبرد مهم با اهتمام ویژه از سوی دولت و مسوولان دنبال می‌شود

شاهچراغ تاکید کرد: بیکاری منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در تلاش است تا با ارایه آموزش‌های مهارتی در زمینه رفع معضل بیکاری نقش ایفا کند.

استان سمنان ۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار