رییس سازمان صمت ایلام:

بهره‌برداری از پروژه‌های نفت و گاز ایلام را به قطب سوم پتروشیمی تبدیل می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایلام گفت: پروژه‌های متعددی در حوزه نفت و گاز استان در حال اجرا است که بهره‌برداری نهایی از آن‌ها ایلام را به قطب سوم تولید محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل خواهد کرد.

رضا محمدرحیمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایلام اظهار داشت: ۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های صنعتی بویژه در حوزه نفت و گاز در استان انجام گرفته که نویدبخش آینده‌ای بسیار روشن در ایلام به منظور تبدیل شدن به یکی از قطب‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: هم‌اکنون ۶ محصول اتیلن، پلی اتیلن سنگین، دی‌متیل دی‌سولفید، بنزین پیرولیز، پروپیلن در ۲ گرید شیمیایی و پلیمری و همچنین سوخت کوره در ایلام تولید می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از این پروژه‌های در دست اجرای استان پروژه تبدیل پروپیلن به پلی‌پروپیلن (شرکت ارغوان گستر) است که محصولی با ارزش افزوده بسیار بالا محسوب می‌شود.

وی مطرح کرد: ظرفیت تولید این پروژه ۱۵۰ هزار تن در سال است و هم اکنون ۴۰۰ نفر در این پروژه مشغول بکار هستند که ۷۰ نفر امسال به مجموعه ملحق شده‌اند.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: ۵۳ میلیون دلار اعتبار ارزی و یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی برای این پروژه تخصیص یافته است.

وی مطرح کرد: بهره‌برداری از این پروژه بر اساس پیش‌بینی‌ها در اوایل سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.