جزئیات مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی/ مورد مشکوکی در آزمایشات نبود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی گفت: اکثر دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به بیمارستان بهبود یافته و مرخص شدند.

محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره انتشار خبر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی در شهرستان‌ها اظهار داشت: تعدادی از دانش‌آموزان استان با علائم تهوع، استفراغ و بعضی موارد نیز با سردرد به بیمارستان‌های شهرستان‌های لاهیجان و چند مورد هم به بیمارستان رشت مراجعه کردند.

وی با اشاره به وضعیت این دانش‌آموزان گفت: در معاینات اولیه، همه دانش‌آموزان اکسیژن خون آن‌ها مناسب بود و مردمک چشم نیز سایز طبیعی داشته است؛ فشار خون و ضربان قلب آن‌ها نرمال بوده است، اما تعدادی از دانش‌آموزان بستری شدند که آزمایشات اولیه برای آن‌ها انجام شده و نتیجه آزمایشات آن‌ها هم نرمال بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اکثر دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به بیمارستان بهبود یافته و مرخص شدند افزود: چند نفر نیز با توجه به داشتن سابقه آسم و آلرژی تحت نظر قرار گرفتند و مرخص خواهند شد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز با اشاره به گزارشات دریافت‌شده درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان استان اظهار داشت: گزارش تأیید شده‌ای مبنی بر موارد خاص و مشکوک در این دانش‌آموزان وجود ندارد.

محمد فائزی با بیان اینکه مسئله مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان ۲ جنبه جسمی و روانی داشته است، افزود: تشخیص جنبه‌های جسمی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که کاملاً مسائل را تحت رصد دارند، اما متاسفانه جنبه روانی این اتفاق، باعث نگرانی دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها شده است و در شرایط فعلی لازم است که برای آرامش دانش‌آموزان و والدین آن‌ها تلاش شود.

وی با اشاره به ضرورت حضور موثرتر اولیاء در مدرسه و اطلاع‌رسانی موثر از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله علوم‌پزشکی استان خاطرنشان کرد: شایعات انتشاریافته در فضای مجازی باعث ترس و نگرانی خانواده‌ها شده و ما وظیفه داریم با هوشیاری کامل به خانواده‌ها کمک کنیم تا دانش‌آموزان در آرامش به تحصیل خود ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.