رئیس قوه قضاییه وارد اصفهان شد/ تخصیص ۴۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دادگستری اصفهان

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در هجدهمین سفر استانی خود همراه با معاونان وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در هجدهمین سفر استانی خود همراه با معاونان خود وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: خدا را سپاسگزارم که توفیق حاصل شد در ماه شعبان به استان اصفهان، استانی که در یک روز ۳۷٠ شهید تشییع کرد حضور پیدا کنم و امید است توفیق پیدا کنیم در این ماه عزیز، قدمی برای رفع مشکلات مردم از نظر حقوقی و قضایی برداریم.

 

او ادامه داد: از نماینده  ولی فقیه، استاندار و همکاران تشکر می‌کنم و امید است در این سفر در ابتدا برای رفع مشکلات بخش‌ها و حوزه‌های قضایی اصفهان از جمله کمبود قاضی و کارمند  اقدام کنیم.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: استان اصفهان دارای ۲۲ دادگستری و ۱۳ بخش قضائی است که این مراکز و مراجع قضائی  مشکلات و کمبود‌هایی از لحاظ کادر قضائی و اداری دارند؛ بر مبنای تدابیر اتخاذ شده و تمهیدات صورت‌گرفته تا شهریور و مهر سال آینده، نه در حد نیاز، اما به مقدار ضرورت کارمند و قاضی به مراکز و مراجع قضائی استان اصفهان تزریق خواهیم کرد.

 

محسنی اژه‌ای افزود: در موضوع فضای زندان‌ها مشکلاتی داریم و امیدواریم بتوانیم جابجا کنیم، این استان گرچه از بیرون برخوردار است، اما آنگونه که شایسته مردم است نتوانستیم گامی برداریم.

رئیس دستگاه قضا گفت: هیئت‌هایی به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و خودم نیز تا آخر شب جلسات متعددی دارم تا مطالب مردم را از نزدیک بشنویم و آن مشکلاتی را که مستقیم به قوه باز می‌گردد رفع کنیم و مواردی را که به دیگر قوا مربوط است منتقل کنیم تا بیش از آنچه که تا امروز به این استان عزیز و شهیدپرور رسیدگی شده، رسیدگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای سفر با حضور بر مزار یکی از شهدای گمنام اصفهان، به مقام این شهید و تمام شهدای ایرام اسلامی ادای احترام کرد.

رئیس قوه قضائیه وارد اصفهان شد/ اژه‌ای: جذب کارمند و قاضی مورد نیاز دادگستری اصفهان تا ۶ ماه آینده

 

باید به سرمایه‌گذار اطمینان خاطر بدهیم

رئیس قوه قضائیه در اولین برنامه خود در سفر به اصفهان با فعالان اقتصادی این استان دیدار کرد و از نزدیک مشکلات و مطالبات آن‌ها را شنید.

او در این دیدار گفت: ما می‌خواهیم به تولید، فعالان اقتصادی و تامین سرمایه‌گذاری کمک کنیم و باید به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر بدهیم.

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه میان خطا، اشتباه و فساد تمایز قائل شوید، تصریح کرد: گاهی اوقات شخصی زمین خورده و باید به او کمک کنیم نه در حالی که زمین خورده او را رها کنیم، هرصنفی خودش بهتر می‌داند چه کسی زمین خورده و چه کسی فساد می‌کند.

رئیس قوه قضاییه وارد اصفهان شد/ اژه‌ای: کار در دستگاه قضایی بسیار زیاد و تعداد نیرو محدود است

 

عاملان مسمومیت دانش آموزان به اشد مجازات می رسند

رئیس دستگاه قضایی در دیدار  اقشار مختلف مردم استان اصفهان با اشاره به موضوع بدحال شدن دانش‌آموزان تصریح کرد: واضح است که  اقدام برای مسموم کردن دانش آموزان یکی از مصادیق روشن افساد فی‌الارض در قانون است و یقینا قوه قضاییه در صورت دستگیری عاملان آن به‌صورت کاملا ویژه و  خارج از وقت به مسئله رسیدگی می کند و عناصر دخیل را به اشد مجازاتی که قانون پیش‌بینی کرده خواهد رساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: قرار بر این است در هر استانی حداقل یک شعبه برای این موضوع اختصاص پیدا کند و افرادی که التهاب آفرینی و شایعه سازی می‌کنند مشخص شوند که این افراد یا با دشمن هم‌راستا و یا غافل هستند که باز هم نمی‌شود از آن‌ها گذشت هرچند مفسد‌فی‌الارض نیستند، زیرا بر این دلهره می‌افزایند.

او همچنین با بیان اینکه دشمن از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی مثل بی حجابی سوءاستفاده و از سمتی افراد را به آن تشویق می‌کند گفت: هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌ها و قوا صورت گرفته تا پس از این همه فرصتی که داده شد، در خصوص کسانی که برای همراهی با دشمن و برخورد با ارزش‌ها خللی ایجاد می کنند، به‌زودی اقداماتی شود.

 

کار‌ در دستگاه قضایی بسیار زیاد و تعداد نیرو محدود است

رئیس قوه قضاییه در جمع قضات و کارکنان دستگاه‌های قضایی استان با بیان اینکه پیگیر هستیم تا معضل کمبود نیرو را برطرف کنیم گفت: همان گونه که امسال در چهار مرحله برای جذب کارمند و قاضی اقدام شد، در سال‌های آتی نیز سعی می‌کنیم تا این روند را حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: کمبود فضای اداری از مهمترین مشکلات در دستگاه قضایی استان است و بر اساس آمار‌های ارائه شده مرکز انفورماتیک قوه قضاییه آمار رسیدگی به پرونده‌های مردم یک و نیم برابر آمار کشوری است و این نتیجه تلاش شبانه روزی کارکنان دستگاه قضایی در استان اصفهان است.

رئیس قوه قضاییه وارد اصفهان شد/ اژه‌ای: کار در دستگاه قضایی بسیار زیاد و تعداد نیرو محدود است

 

آب نه تنها در اصفهان بلکه در کل کشور مسئله مهمی است

رئیس قوه قضائیه در شورای اداری استان اصفهان گفت: مسئله آب نه تنها در استان اصفهان بلکه در کشور موضوعی مهم است، همچنین موضوع خاک و فرونشست نیز مسائل قابل توجه و مهم است و باید جدی گرفته شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: حتی اگر مسائل در استان قابل حل نباشد، مدیران استان باید با هم فکر کنند و رفع آن را از مرکز مطالبه کنند اما این موضوع کم اتفاق می‌افتد.

 

او افزود: یکی از خواسته‌ها از قوه قضاییه پیگیری ترک فعل‌ها است، اگر امکان وقوع باشد و کوتاهی کردیم مقصر هستیم اما اگر امکان وقوع نداشته قابل تعقیب کیفری نیست.

رئیس عدلیه اظهار کرد: در مقاطع مختلف از محیط‌زیست نامه‌های متفاوت داریم و خواهشم این است برای اینکه در جلسات حرفی برای گفتن داشته باشم باید گزارش‌های دقیق به ویژه در خصوص مسئله آب و مازوت ارائه شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: اگر متولیان امر مشکلات آب و فرونشست را با راه‌حل‌ها به، صورت مکتوب ارائه دهند نتایج بهتری خواهد داشت.

رهایی ۴۹ نفر از قصاص

در آیین عفو، احسان و مهرورزی در حضور رئیس قوه قضاییه ۴۹ نفر از قصاص رهایی یافتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: با کمک خیران و گذشت ۴۹ خانواده اولیاء دم از حق قصاص خود، ۴۷ محکوم به قصاص نفس و ۲ محکوم به قصاص عضو بخشوده شدند.

در پایان این مراسم، از ۹ نفر از نیکوکاران اصفهانی تجلیل شد.

 

رئیس قوه قضاییه وارد اصفهان شد/ اژه‌ای: آب نه تنها در اصفهان بلکه در کل کشور مسئله مهمی است

 

درختکاری رئیس قوه قضاییه در روز درختکاری

 رئیس قوه قضاییه همزمان با روز درختکاری در حاشیه برنامه‌های سفر استانی اش به اصفهان، یک اصله نهال میوه کاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای فضای سبز را قلب تپنده زیستگاه‌های بشری توصیف کرد و گفت: حفظ و صیانت محیط زیست و تلاش برای بهبود آن، یک امر همیشگی و مستمر است و به مقطع زمانی خاصی محدود نمی‌شود.

رئیس قوه قضائیه وارد اصفهان شد/ اژه‌ای: باید به سرمایه گذار اطمینان بدهیم

 

تخصیص ۴۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دادگستری اصفهان

رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پیش از ترک اصفهان از تخصیص ۴۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به دادگستری استان اصفهان برای رفع بخشی مشکلات این دستگاه خبر داد.‌

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای تصریح کرد: فرونشست زمین و آب و حقابه کشاورزان و برخی از مسائل زیست محیطی همچون آلودگی هوا که اصفهان در برخی سال‌ها تعداد کمی روز پاک داشته که این‌ها مسائل مهمی است که سه قوه باید برای رفع آنها کمک کنند.

او افزود: استاندار اصفهان طرح‌های خوبی را برای این قسمت‌ها تعریف کردند که باید از مرکز کمک شود و برخی اختیارات به استاندار تفویض شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۹:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
صدها فرشته بوسه بر آن دست میزنند کز کار خلق یه گره بسته وا کند
اُمید که دغدغه مند مردم باشید ان شاالله.