رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

نرخ بیکاری در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: در پاییز امسال، نرخ بیکاری در استان ۴.۹ درصد است در حالی‌که نرخ بیکاری در کشور ۸.۲ درصد است.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی یکشنبه شب در نهمین جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته نیز چهار دهم (۰.۴) درصد کاهش پیدا کرده است و این استان کمترین نرخ بیکاری را در بین ۳۱ استان کشور را دارا است.

وی افزود: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی یعنی جمعیت بالای ۱۵ سالی که آمادگی کار را دارند در استان خراسان رضوی ۴۵ درصد است که نسبت به پاییز سال گذشته ۲.۳ درصد افزایش یافته، در حالی که نرخ مشارکت در کشور ۴۱ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی این استان نیز از میانگین کشوری چهار درصد بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین خالص اشتغال ایجاد شده در استان خراسان رضوی در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته ۱۴۹ هزار نفر است که این عدد در کل کشور ۵۳۵ هزار نفر است که ۲۸ درصد خالص اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به استان خراسان رضوی است.

جمشیدی بیان کرد: قرارگاه حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی به ریاست استانداری خراسان رضوی از سال گذشته تشکیل شد و تاکنون ۷۴ جلسه برگزار شده است که یکی از دستاورد‌های مهم این قرارگاه موضوع اشتغال است.

وی تصریح کرد: در این قرارگاه موضوع راه‌اندازی واحد‌های راکد، ایجاد واحد‌های جدید، افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده، جذب زائران و افزایش تعداد زایران درمانی مورد توجه قرار گرفته است و در نهایت ماحصل این فعالیت‌ها در یکی از موضوعات اشتغال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص احکام مراجع قضایی به بند ج ماده ۲۴ قانون الحاقی دو اشاره کرد و گفت: این قانون به این اشاره می‌کند که احکامی که دادگاه‌ها صادر می‌کنند ظرف حداکثر ۱۸ ماه باید توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا شود، در صورتی که دستگاه به هر دلیلی اجرا نکند این حکم برای سازمان برنامه و بودجه کشور و به تبع آن برای استان ارسال می‌شود و ما حداکثر ظرف مدت سه ماه از آن دستگاه اجرایی و اگر اعتبار نداشته باشد از استان اعتبار کسر کنیم و به صورت نقد به ذی‌نفعان پرداخت کنیم.

جمشیدی اظهار کرد: متاسفانه طی دو ماه اخیر تعداد این احکام به شدت در حال افزایش است که این امر نشان‌دهنده کم‌کاری و کم‌توجهی مدیران بوده که مدت ۱۸ ماه آنان گذشته و دستگاه اجرایی یا توجه نکرده و یا لایحه دفاعی نتوانسته پیدا کند.

وی گفت: متاسفانه در شورای برنامه‌ریزی گذشته با حکمی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان که مربوط به یک دستگاه اجرایی و مربوط به دو شهرستان بود مواجه شدیم که متاسفانه باید از اعتبارات استان خراسان رضوی کم شود لذا توصیه می‌شود مدیران این احکام را در مرحله اولیه که می‌آید جدی بگیرند و دفاع کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت تخصیص اخیرا افزایش یافته است، ادامه داد: تخصیص اعتبارات مربوط به سازمان برنامه و بودجه در خصوص تعهدات سفر رییس جمهور تاکنون حدود ۵۸ درصد آن محقق شده است و اعتبارات استانی‌مان ۴۹ درصد تخصیص دارد که ما در اعتبارات استانی پروژه‌های سفر رییس‌جمهور را ۶۰ درصد تخصیص می‌دهیم.

جمشیدی بیان کرد: همچنین اعتبارات نفت ۷۵ درصد تخصیص داده شده و اعتبارات سفر رییس‌جمهور را داریم که اعتبارات آن را نیز ۱۰۰ درصد تخصیص می‌دهیم.

وی ادامه داد: در اعتبارات متوازن نیز تخصیص به ۵۷ درصد رسیده است که پروژه‌های سفر رییس‌جمهور که در این مدار قرار می‌گیرد نیز ۸۰ درصد تخصیص یافته و هم‌اکنون میانگین تخصیص اعتبارات استان ۶۲ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار