اسد به زودی با پوتین دیدار می‌کند

یک روزنامه روسی از احتمال سفر رئیس جمهور سوریه به روسیه در اواسط ماه جاری میلادی خبر داد.

روزنامه روسی ودوموستی به نقل از یک منبع ناشناس در ریاست جمهوری روسیه گزارش داد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در اواسط ماه مارس به روسیه سفر خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، انتظار می‌رود اسد و پوتین در مورد روابط دوجانبه و مسئله اوکراین گفتگو کنند و موضوع عادی سازی روابط دمشق و آنکارا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کارشناسان این روزنامه پیش بینی می‌کنند که به احتمال زیاد یکی از اهداف این سفر جلب حمایت در مقابله با بحران انرژی و پیامد‌های زلزله ویرانگر خواهد بود.

در این زمینه، کریل سمیونوف، کارشناس شورای امور بین‌الملل روسیه به ودوموستی گفت که توسعه رویکرد‌های مشترک برای طرفین مهم است، به‌ویژه که دمشق شروع به برقراری تماس‌های فعال با عمان، امارات و سایر کشور‌های عربی کرده است..

نیکلای سورکوف، محقق ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه نیز می‌گوید که موضوعات اصلی در دستور کار مذاکرات در مسکو، کمک‌های بشردوستانه به دمشق پس از زلزله خواهد بود. این کارشناس خاطرنشان می‌کند، موضوع تامین سوخت و جذب سرمایه گذاری در سوریه نیز بسیار مهم است و بنابراین، شاید سران دو کشور درباره مسائل تجاری دوجانبه گفتگو کنند.

سوروکوف معتقد است که موضوع عادی سازی روابط آنکارا و دمشق با میانجیگری مسکو به ناچار در دستور کار مذاکرات قرار خواهد گرفت. وی بر این باور است که ترک‌ها به ادامه گفتگو‌ها علاقه نشان می‌دهند، حتی اگر سوریه شرایط «دشوار» را در مورد نحوه عمل ترک‌ها در شمال این کشور ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار