پیشرفت ۷۰ درصدی در بازنگری طرح‌های هادی روستاهای خراسان رضوی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: از ۱۱۱۳ طرح هادی روستایی استان بالغ بر ۶۰۰ طرح تصویب نهایی شده است.

محمود واحدیان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت بازنگری طرح‌های هادی روستایی خراسان رضوی گفت: برنامه عملیاتی ما در زمینه بازنگری طرح‌های هادی ۱۱۱۳ طرح هادی در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ بود که در سنوات گذشته به دلایل مختلف از جمله تامین اعتبار به تاخیر افتاد. افق طرح‌های هادی در شرایط عادی ۱۰ ساله است و تا زمانی که این طرح‌ها بازنگری نشوند، می‌توان این مدت را تمدید کرد.

او افزود: امسال جلساتی با حضور استاندار در خصوص بازنگری طرح‌های هادی روستا‌های استان برگزار و در سفر ریاست جمهوری نیز مصوبه‌ای در زمینه تامین اعتبار داشتیم. اعتباری که برای این موضوع پیش‌بینی شد ۵۰ میلیارد تومان بود که در سفر ریاست جمهوری تایید شد. این اعتبارات تا پایان سال مالی ابلاغ می‌شود و هرچه به پایان سال مالی نزدیک‌تر می‌شویم، تخصیص افزایش پیدا می‌کند. تخصیص اعتبار مرحله به مرحله ابلاغ می‌شود که تاکنون تخصیص‌های خوبی داشتیم و امیدواریم تا پایان ۳۱ تیر ۱۰۰ درصد آن‌ها ابلاغ شود. البته ما کار را معطل اعتبارات نگذاشتیم و آن را پیش بردیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی با بیان اینکه بازنگری طرح‌های هادی به دو صورت کلی و موضعی انجام می‌شود، ادامه داد: بازنگری کلی شامل روستا‌هایی است که تغییرات زیادی داشتند و نیازمند این هستند که کل روستا نقشه‌برداری و سپس طرح مجددا توسط مشاور تهیه شود. بنیاد مسکن در فرایند بازنگری نقش دبیرخانه این موضوع را ایفا می‌کند و تجمیع‌کننده قوانین و ضوابط دستگاه‌های متولی است.

واحدیان بیان کرد: قرار بر این بود که طرح هادی ۶۷۱ روستا بازنگری کلی و ۴۴۲ روستا بازنگری موضعی شوند. برای بازنگری کلی ۶۷۱ روستا ۱۰۰ درصد نقشه‌برداری انجام و تقریبا همین تعداد به مشاور داده و ۱۷۰ طرح مصوب نیز قطعی شده است. از ۴۴۲ بازنگری موضعی نیز ۱۰۰ درصد بازنگری تکمیل شده است. در مجموع از ۱۱۱۳ طرح هادی روستایی بالغ بر ۶۰۰ طرح تصویب نهایی شده و مابقی در حال طی مراحل مختلف است. از نظر پیشرفت کلی تا امروز ۷۰ درصد طرح‌ها پیشرفت داشته و تلاش می‌کنیم تا ظرف یک تا دو ماه آینده جمع‌بندی کرده و کل طرح‌ها را به تصویب برسانیم.

او تصریح کرد: در سنوات گذشته تعداد طرح‌هایی که تصویب می‌کردیم نهایت به ۱۸۰ مورد می‌رسید، اما امسال تعداد این طرح‌ها ۸ تا ۱۰ برابر شده است. دستگاه‌های متولی نیز حمایت‌های خوبی داشتند. این کار بسیار بزرگ و در کشور کار بی‌نظیری است. در کشور در سال باید حدود ۳۰۰۰ طرح بازنگری شود که ۱۱۱۳ طرح مربوط به بنیاد مسکن خراسان رضوی بوده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی تاکید کرد: در سنوات آینده برای مابقی روستا‌ها نیز هرچقد نیاز به بازنگری باشد، نقشه‌ها به روز می‌شود. حتی برای روستا‌هایی که افق آن‌ها به اتمام نرسیده و شرایط دارند، اگر نیازمند تامین زمین برای الحاق به محدوده باشند این کار را انجام می‌دهیم و نمی‌گذاریم روستایی بلاتکلیف بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار