۱۶۰ میلیارد تومان خدمات مسکن به مددجویان آذربایجان غربی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۶۰ میلیارد تومان انواع خدمات برای بیش از پنج هزار واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان پرداخت شده است.

رضا مهرافروز مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در گفت وگوی ویژه خبری در مهاباد گفت: این خدمات شامل خرید، تعمیر و بازسازی، تکمیل و انشعاب خدمات عمومی از جمله آب، برق و گاز بوده که در راستای کمک سرپناه مددجویان طی سال جاری انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال ۱۸ میلیارد تومان هم برای احداث یک هزار و ۱۱ منزل مسکونی مددجویان، تعمیر ۲ هزار و ۳۰۰ و خرید ۱۵۰ واحد از طرف کمیته امداد برای خانوار‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی به خدمات بخش درمان اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار و ۵۴۶ نفر از افراد تحت پوشش کمک هزینه درمان به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دریافت و همچنین برای یک هزار و ۷۰۰ نفر هم پنج میلیارد تومان بیمه تامین اجتماعی برای تکمیل بیمه بازنشستگی و خودکفایی، پرداخت شده است.

مهرافروز با بیان اینکه کمک به اشتغال و توانمندسازی خانوار‌های تحت پوشش یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: امسال با پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان برای حدود ۱۶ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و این روند با پرداحت تسهیلات استغالزایی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در ادمه گفت: در همین ارتباط امسال ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از کلاس‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای برای یادگیری و کسب مهارت به صورت رایگان استفاده کردند که کمیته بابت آن بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

هم اکنون یک هزار و ۴۴۵ خانوار با جمعیتی بیش از ۱۹۵ هزار نفر شامل ۶ درصد کل جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.