برخورد جدی با فروشندگان مواد محترقه

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: مغازه‌هایی که اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه غیر مجاز کنند، طبق قانون پلمب می شوند.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: در برخی مسائل مدیران ما یا قانون را نمی‌دانند و یا به قانون عمل نمی‌کنند.

او  با بیان اینکه اگر به قانون عمل می‌شد چه نیازی به برگزاری این همه جلسه است، افزود: این در حالی است که وظایف همه ما از دادستان تا سایر مدیران و مسئولان در قوانین و آئین نامه‌ها مشخص شده است.

حجت الاسلام نسائی زهان با اشاره به تدبیر در مورد مراسم چهارشنبه آخر سال ادامه داد: ما با شادی و تفریح جوانان و مردم مخالف نیستیم، ولی نباید به بهانه شادی در جامعه بی نظمی، اخلال و ناامنی ایجاد و سلامت جسم مردم را به خطر انداخت.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: موتورسیکلت‌ها و خودرو‌هایی که اقدام به پرتاب مواد محترقه کرده و موجب آسیب به مردم شوند وسایل نقلیه آنان تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ توقیف می‌شود.

او  یادآور شد: مغازه‌هایی که اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه غیر مجاز کنند، طبق قانون پلمپ می‌شوند.

حجت الاسلام نسائی زهان با درخواست از مردم در کاهش آسیب‌های چهارشنبه آخر سال گفت: رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و خانواده‌ها و به ویژه والدین با آگاهی بخشی می‌توانند نقش زیادی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اظهار کرد: اگر فرد زیر ۱۸ سال با پرتاب ترقه و ... به جسم و مال کسی آسیب وارد کند طبق قانون علاوه بر خود شخص والدین او باید پاسخگو باشند چرا که باید مراقبت لازم از فرزندشان را می‌داشتند.

او ادامه داد: در این مدت نیز جایگاه‌های سوخت نباید بنزین را به صورت گالن و یا دبه‌ای در اختیار افراد قرار بدهند که در این زمینه نیز تأکید فراوانی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.