بازرگانان افغانستانی مقیم خراسان رضوی از تسهیلات ویژه اقامتی برخوردار شدند

حدود ۹۰ نفر از بازرگانان افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی از تسهیلات ویژه اقامتی و خدماتی سه، پنج، هفت و ده ساله برخوردار شدند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: تسهیلات ویژه بر اساس قانون و مطابق تصمیم کمیته ویژه اقامت، براساس میزان سرمایه گذاری اتباع خارجی به این افراد اعطا شده است.

سید علی قاسمی افزود: حدود ۹۰ نفر از بازرگانان افغان مقیم استان از تسهیلات ویژه اقامتی و خدماتی سه، پنج، هفت و ده ساله برخوردار شدند.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون بازرگانان افغانستانی از حداقل مبلغ ۲۵ هزار دلار تا ۲۰ میلیون دلار در خراسان رضوی سرمایه گذاری و فعالیت تجاری کرده اند که متناسب با میزان سرمایه گذاری با صدور دفترچه، اقامت تا ۱۰ سال به آنان اعطا شده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: اقامت، فقط یک بخش از این تسهیلات است و خدمات بانکی، امور راهنمایی و رانندگی، مباحث خروج و مراجعت و ثبت شرکت از دیگر خدمات ارائه شده است.

قاسمی افزود: بازرگانان مختلفی در خراسان رضوی از کشورهای عراق، امارات، پاکستان، کویت، بحرین و افغانستان از طریق دستگاه های مختلف از جمله ادارات کل کار، اتباع، امور اقتصادی و دارایی و دفتر جذب سرمایه گذاری فعالیت می کنند که بخش عمده این سرمایه گذاری ها مربوط به اتباع افغانستانی است.

مطابق اسناد قانونی بیش از هزار و ۶۰۰ شرکت افغانستانی در استان خراسان رضوی به فعالیت اقتصادی و بازرگانی مشغولند که برآورد می شود دارایی این اتباع در استان حدود یک میلیارد دلار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار