مسابقات ورزش روستایی جام نوروز و رمضان از ۲۵ اسفند

رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه گفت : مسابقات ورزش روستایی جام نوروز و رمضان از ۲۵ اسفند در استان برگزار می‌شود.

زهرا کشتمند رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه گفت : برای ایجاد شور و نشاط مسابقات ورزش روستاییان با عنوان جام نوروز و رمضان از ۲۵ اسفندماه شروع و تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه افزود: مسابقات در دو بخش مردان و زنان در رشته‌های فوتبال و فوتسال، بازی‌های بومی محلی که ریشه در تاریخ مردمان این دیار دارد همچون هفت سنگ، لی لی، دال پلان، زوران و.. برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت بازی‌های بومی و محلی و نقش تاثیرگذار آن در حفظ و بقای خرده فرهنگ‌ها، مسئولان و مدیران فرهنگی باید در سیاست‌گذاری‌های کلان و خرد نگاهی ویژه به این مقوله داشته باشند.

کشتمند با بیان اینکه بستر‌های لازم برای برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در ایام نوروز در روستا‌های استان مهیا شده، گفت: این جشنواره در حدود ۳۰ بخش استان کرمانشاه در ایام تعطیلات و ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره‌ها در نوروز نقش موثری در جذب مسافران و گردشگران نوروزی دارد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره در وهله اول ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم و همچنین هدف تقویت بازی‌های بومی و محلی و جذب گردشگران به شهرستان‌های استان است.

کشتمند با بیان اینکه رئیس هیات ورزش شهرستان‌ها برگزار کننده این جشنواره هستند، افزود: علاقه مندان می‌توانند در هر رده سنی -بدون محدودیت- جهت شرکت در این برنامه به رییس هیات ورزش شهرستان‌ها مراجعه و ثبت نام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار