آمریکا همچنان نگران حضور ناو‌های ایرانی در برزیل است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد این کشور معتقد است نیروی دریایی ایران جایی در نیمکره غربی ندارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در واکنش به حضور ناوشکن‌های ایران در بنادر برزیل، به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم و گفته ایم که این گونه کشتی‌های جنگی جایی در نیمکره غربی ندارند.

براساس گزارش اسپوتنیک، او ادعا کرد که آمریکا حق تصمیم گیری کشور‌های خارجی را به رسمیت می‌شناسد و از برزیل به عنوان شریک نزدیک قدردانی کرده و قصد دارد به همکاری با آن ادامه دهد تا سیگنال صحیح به ایران ارسال شود.

این در صورتی است که رسانه‌های آمریکایی پیش از پهلو گرفتن این دو ناو ایرانی در برزیل با فضاسازی به دنبال جلوگیری از این کار بودند. منابع رسانه‌ای همچنین فاش کردند آمریکا برای جلوگیری از پهلو گرفتن ناو‌های ایرانی در بندر ریودوژانیرو برزیل درحال فشار آوردن به دولت این کشور است.

هشتم اسفند دو ناو ایران که برای نخستین بار از کانال پاناما عبور کرده بودند علی رغم فشار‌های آمریکا در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلو گرفتند. دریادار کارلوس ادواردو آرتنز، معاون فرماندهی نیروی دریایی برزیل با صدور بیانیه‌ای از اعطای مجوز پهلوگیری به دو کشتی جنگی ایرانی از ۲۶ فوریه تا چهارم مارس در بندر ریودوژانیرو خبر داد.

پس از پهلو گرفتن مکران و دنا در برزیل سرویس خبری موسسه نیروی دریایی آمریکا (USNI News) با انتشار گزارشی به نقل از کارشناسان آمریکایی، تصمیم برای اعطای مجوز لنگر انداختن کشتی‌های ایرانی در بندر ریودوژانیرو برزیل را یک پیروزی برای تهران دانست و تاکید کرد باید بیشتر منتظر اقدامات مشابه این، از ایران بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
باشششششششه.ترسیده،خودش خراب کرده،بفرستید پوشکشون عوض کنند!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
نگرانیش این است که کشورهای آمریکای لاتین
یاد بگیرند ار
ایران وبه تجهیزات دریایی مجهز شوند
وحیات خلوت آمریکا لونه ی زنبور بشود
البته ایران اگر بتواند حضور مداوم خود را حفظ کند
ومقطعی نباشد این منظور حاصل می شود
وایران باید پشتوانه وعقبه ی خوبی برای این
پیش قراولان دریایی از نظر تجهیزات داشته
وخوب و عالی غنی باشد وپشتیبانی کندو در جاهای دیگر هم
باشد ودشمن نتواند متمرکز بریک جا باشد
آخرین اخبار