جشنواره ابوذر در چهارمحال و بختیاری به کار خود پایان داد

مسئول سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان با تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

سرهنگ احسان ربیعی  اظهار داشت: ۲۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسانه ای ارسال و از این تعداد با انتخاب هیات داوران ۳۷ اثر به عنوان آثار برگزیده اعلام شد.

وی افزود: این آثار در قالب ۱۱ حوزه‌ها شامل خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، مقاله، یادداشت، فیلم کوتاه، عکس، موشن‌گرافی، مستند، پادکست، گزارش و کلیپ ویدیویی و خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی و اینفوگرافیک بررسی و داوری شدند.

سرهنگ ربیعی اضافه کرد: ابتدای امسال دستورالعمل اجرایی برنامه ابلاغ و ۱۳ تیرماه همزمان با روز قلم پوستر این جشنواره در منزل شهید عبدالوهاب شهرانی تنها شهید عرصه رسانه چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

وی گفت: برای نخستین بار به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه شائبه، داوری ارسال به هیاتی از داوران سازمان بسیج رسانه کشور سپرده شد و روند آن ۵۰ روز داوری به‌طول انجامید.

سرهنگ ربیعی تصریح کرد: بر اساس نظر هیات داوران در بخش اینفوگرافیک مقام نخست به وحید رئیسی دهکردی از خبرگزاری ایرنا رسید و طوعه مهری از فضای مجازی صدا و سیما سوم شد و داوران در این بخش شخصی را حائر مقام دوم منتخب نکرد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: در بخش گزارش تحقیقی تحلیلی مجید تقیان و فریده اسداللهی از روزنامه عصرقلم به‌طور مشترک رتبه نخست، خاطره حسین‌زاده از ایرنا رتبه دوم و زهرا صفری از ایسنا رتبه سوم را کسب کردند و عصمت همتی از خبرگزاری صدا و سیما شایسته تقدیر شد.

سرهنگ ربیعی گفت: براساس نظر هیات داوران در بخش یادداشت مجید غلامی از روزنامه عصرقلم، صادق فرامرزی از ماهنامه آرنگ و فاطمه برخورداریان از روزنامه زردکوه به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.

وی افزود: هیات داوران مقام نخست بخش تیتر را به راضیه نظری‌زاده از ایسنا، مقام دوم به‌طور مشترک به زهرا خسروی از خبرگزاری فارس و مریم بیگی از خبرگزاری ایسنا، مقاوم سوم را به سیده سمیه هاشمی از خبرگزاری مهر اختصاص داد.

سرهنگ ربیعی ادامه داد: براساس نظر هیات داوران در بخش عکس مرتضی صالحی‌فر از روزنامه عصرقلم رتبه نخست، سید رضا حسینی از خبرگزاری حوزه رتبه دوم و سید حسین علوی از پایگاه خبری جهان‌بین نیوز رتبه سوم را کسب کردند.

وی بیان داشت: هیات داوران در بخش مصاحبه خدیجه نادری از خبرگزاری ایکنا و زینب رحیمی از خبرگزاری فارس به‌طور مشترک رتبه نخست، ساناز صیدی از خبرگزاری ایسنا و مریم رفیعی از خبرگزاری تسنیم به‌طور مشترک رتبه دوم و محمدرضا فضل‌اللهی از پایگاه خبری نوید شاهد رتبه سوم را کسب کردند.

سرهنگ ربیعی افزود: براساس نظر هیات داوران در بخش گزارش خبری مرضیه نظری‌زاده از پایگاه خبری جهان‌بین نیوز و سیده نرجس موسوی از خبرگزاری فارس به‌طور مشترک رتبه نخست، مریم رضی‌پور از خبرگزاری فارس و سمیه نظری‌زاده از پایگاه خبری جهان‌بین نیوز به‌طور مشترک جایگاه دوم و فاطمه بیاتی از خبرگزاری مهر و فاطمه واحدی از خبرگزاری تسنیم به‌طور مشترک مقام سوم را به دست آوردند و عرفانه نعمتیان از باشگاه خبرنگاران جوان شایسته تقدیر شد.

وی اضافه کرد: همچنین هیات داوران در بخش پادکست کسی را حائز رتبه نخست ندانست و زهره علی‌بابایی از کانال خبری نوداد را دارای رتبه دوم و ندا سلیمی فعال آزاد فضای مجازی را برنده رتبه سوم اعلام کرد.

سرهنگ ربیعی اظهار داشت: در بخش موشن‌گرافی زهرا باقری از خبرگزاری فارس، فاطمه نظیفی از پایگاه خبری اداره ورزش و جوانان و جعفر زمانی از فضای مجازی صدا و سیما به ترتیب نخست، دوم و سوم شدند.

وی تصریح کرد: در بخش کلیپ و گزارش ویدئویی محمد حیدری از خبرگزاری فارس رتبه نخست، هادی اسپنانی از فضای مجازی صدا و سیما رتبه دوم و سعید طاهری از کانال خبری شهر بن شهر من رتبه سوم را کسب کردند.

فعالیت ۱۴ هزار رسانه در کشور

آقای شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۱۴ هزار رسانه شامل هشت هزار مجله، پنج هزار پایگاه خبری، ۳۳۰ روزنامه و ۳۰ خبرگزاری در سطح کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه در قانون مطبوعات، اصحاب رسانه صرفاً شامل مدیران مسئول و صاحبان امتیاز می‌شود، افزود: توجه ویژه‌ای به سامانه جامع خواهیم داشت.

آقای شمسایی اضافه کرد: اگر مقوله تبیین به نحو احسن محقق شود، هر تهدید و تحریمی با شکست مواجه خواهد شد چراکه اصلی‌ترین عناصری که در اغتشاشات و سیاه‌نمایی‌ها نقش‌آفرینی کردند، اصحاب رسانه بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار