مجوز کره جنوبی برای صادرات هویتزر از لهستان به اوکراین

سئول به لهستان اجازه داد توپخانه هویتزر کراب را که با قطعات کره جنوبی ساخته شده به اوکراین صادر کند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین آمریکا و متحدانش طیف گسترده‌ای از تسلیحات را برای تقویت کی یف در برابر نیرو‌های روسی به این کشور ارسال کردند. حتی کشور‌های غربی مجوز‌های لازم برای بازارسال تسلیحات خود از کشور ثالث به اوکراین را نیز صادر کردند. برای مثال، آلمان به کشور‌های متحد خود اجازه داد تانک لئوپارد ۲ که ساخت این کشور است را به صورت صادرات مجدد به اوکراین ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام دفاعی کره جنوبی و یک نماینده صنعت لهستان امروز (چهارشنبه) به رویترز اعلام کردند سئول سال گذشته میلادی به لهستان مجوز صادرات توپخانه خودکششی هویتزر کراب را که با قطعات کره جنوبی ساخته شده است را داده تا آن‌ها را به اوکراین ارسال کند.

این برای نخستین بار است که کره جنوبی ارسال غیرمستقیم تسلیحات به اوکراین برای مقابله با نیرو‌های روسی را تایید می‌کند.

کیم هیونگ چئول، مدیر بخش اروپا-آسیا دفتر همکاری بین المللی کره جنوبی در این زمینه گفت: دفتر کنترل فناوری دفاعی کره جنوبی انتقال شاسی‌های ساخت این کشور توپخانه هویتزر به اوکراین را بررسی و تایید کرد. ما تمامی مدارک و جوانب این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و سپس مجوز صادرات مجدد آن‌ها از سوی لهستان به اوکراین را صادر کردیم.

وی پیش‌تر بر مواضع دولت کره جنوبی بر عدم ارسال سیستم‌های تسلیحاتی به اوکراین تاکید کرده بود.

لهستان نیز دریافت مجوز از سوی کره جنوبی برای بازصادرات توپخانه هویتزر به اوکراین از سوی دولت کره جنوبی را تایید کرد.

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، دولت لهستان از ارسال ۱۸ توپخانه خودکششی هویتزر مدل کراب به کی یف در ماه مِی خبر داد و دو کشور از توافق برای ارسال ده‌ها توپخانه دیگر خبر دادند.

یون سوک ییل، رئیس جمهور کره جنوبی که متحد آمریکا محسوب می‌شود در همان زمان اعلام کرد سئول هیچ تسلیحاتی به اوکراین نخواهد فرستاد. با این حال، اطلاعات منتشر شده حاکی از موافقت این کشور با ارسال غیرمستقیم تسلیحات دارای اجزای ساخته شده در کشور خود به اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
روسیه سه برابر اوکراین جمعیت داره و اگه همه اسلحه های دنیا رو هم بهش بدن بازم شکست میخوره
آخرین اخبار