هزار و ۳۰۰ کردستانی به حج تمتع مشرف می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت کردستان گفت: سال آینده یک هزار و ۳۰۰ نفر از استان کردستان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کاوه شیرزادی اظهار داشت: ثبت‌نام از زائران حج تمتع ۱۴۰۲ از روز دهم اسفند ماه آغاز شده و در سطح استان در هشت دفتر زیارتی منتخب با هشت مدیر کاروان حج ۱۴۰۲ انتخاب شده است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان به ظرفیت حج تمتع استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت حج تمتعی که در سال جاری به استان تعلق گرفته هزار و ۳۰۰ نفر است که سال آینده به بیت‌الله الحرام اعزام خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: اولویت اول ثبت‌نامی‌های زائران برای اعزام به حج تمتع با کسانی است که سال ۹۹ ثبت‌نام قطعی خود را در کاروا‌ن‌ها انجام داده و هزینه‌ها را پرداخت کرده‌اند.

شیرزادی افزود: اولویت بعدی شامل کسانی است که دارای فیش حج تمتع تا پایان سال ۸۵ باشند، این گروه نیز از ۱۲ تا ۱۴ اسفند فرصت ثبت‌نام داشتند.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان یادآور شد: در صورت ایجاد ظرفیت خالی از افرادی که فیش تمتع آن‌ها مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۸۶ باشد ثبت‌نام به عمل می‌آید.

شیرزادی به هزینه سفر حج تمتع نیز اشاره کرد و افزود: قیمت‌های اعلام شده بر اساس هزینه ریالی و ارزی، هتل محل اقامت زائر و طول مدت اقامت زائر در عربستان از ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان تعیین شده است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان اذعان کرد: هم اکنون در استان کردستان ۸ کاروان اهل سنت تکمیل ظرفیت شده که سه کاروان آن در سنندج، یک کاروان در مریوان، یک کاروان در سقز، دو کاروان در بانه و یک کاروان نیز مربوط به شهرستان‌های قروه و دهگلان است.

او تصریح کرد: هم چنین یک کاروان اهل تشیع نیز در روز‌های آینده به شهرستان بیجار اختصاص خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.