ضرغامی:

نیازمند مصلحی اجتماعی همچون سیدجمال هستیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما امروز نیازمند مصلح اجتماعی و عالمی همچون سید جمال الدین اسدآبادی هستیم.

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با بیان اینکه اگر امروز سید جمال الدین بود چه می‌کرد، گفت: ما اگر می‌خواهیم جهان اسلام را به وحدت برسانیم باید ابتدا خودمان وحدت داشته باشیم و این همان خواسته سیدجمال است. ما امروز نیازمند مصلح اجتماعی و عالمی همچون سید جمال الدین اسدآبادی هستیم.

او با بیان اینکه وحدت حول ارزش‌های اصیل اسلامی آرام بخش جامعه است، تصریح کرد: سید جمال از تفرقه پرهیز داشت و در راه وحدت با مصلحت بینی و هوشیاری آبرویش را هزینه کرد.

محسن معصوم علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این همایش با اشاره به گرامیداشت مفاخر و بزرگان کشور افزود: بنیاد سید جمال امروز ۱۳ سال پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز می‌کند و این کار آغازی برای نشر و گسترش اندیشه‌های مفاخر استان همدان به ویژه سیدجمال‌الدین اسدآبادی است.

علیرضا فرزاد قاسمی، استاندار همدان هم از فعالیت مجدد بنیاد سید جمال الدین اسدابادی خبر داد و گفت: ما با ایجاد بنیاد نخبگان تلاش می‌کنیم بیشتر از افکار و اندیشه‌های بزرگان معاصر و گذشته استان برای وحدت و آگاهی بخشی جامعه کمک بگیریم.

سید احمد موثقی گیلانی، محقق و پژوهشگر تاریخ و نهضت‌های بیداری اسلامی هم با بیان اینکه از برنامه‌های صرفا تبلیغاتی باید پرهیز کرد و باید سعی کنیم مردم را با افکار و اندیشه‌های سید جمال آشنا کنیم، افزود: سید جمال الدین به دنبال علل انحطاط مسلمانان بود و می‌خواست ریشه عقب ماندگی را پیدا و نسخه اصلاح و تغییر تجویز کند.

در بخش علمی این همایش کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه سید جمال الدین برگزار شد و دفتر بنیاد علمی، فرهنگی و اجتماعی سید جمال هم پس از ۱۳ سال تعطیلی دوباره بازگشایی شد.

در پایان این مراسم همچنین از یک عمر تلاش علمی سید رضا ابوالقاسمی پژوهشگر اسدآبادی قدردانی شد.

سید رضا ده‌ها کتاب نوشته که مهمترین آن‌ها آدراپانا در گذر زمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
آقای ضرغامی ! تلاشهای سیدجمال در جهت اصلاح بسیار قابل تقدیر است اما دلیل عدم موفقیت او این بود که سیدبرای اصلاحات سراغ قشر بالای جامعه یعنی حکومت ها دولت ها رفت وبرقدرت توده مردم جامعه تکیه نکرد وحکومتها هم بادسیسه اورا به شهادت رساندند ولی امام خمینی مصلح بزرگ جهانی از قدرت توده مردم کمک گرفت ودر مقابل حکومتهای فاسد قد علم کرد وهیمنه استکبار جهانی یعنی امریکای جهانخوار رادرهم شکست وباعث بیداری ملتها شد واین راه را فرزند خلف اش امام خامنه ای ادامه داده اند وجنابعالی برگردید به راه انقلاب مردمی ایران اسلامی که با مقاومت وایثار وشهادت الگوی آزادگان جهان شده اند !