در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

مندیش؛ آلبومی با ترانه های محلی بختیاری

آلبوم مندیش با سبک فولکلور و ترانه‌های محلی بختیاری به تازگی روانه باز شده است.

یکی از جدید‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در حوزه موسیقی با سبک فولکلور قطعه مندیش به خوانندگی مهدی خسروانی و آهنگسازی و تنظیم شاهرخ سرلک این روز‌ها در دسترس علاقه‌مندان موسیقی ایرانی قرار گرفته است،.

مندیش نام کوهی در شهرستان الیگودرز است که به معنای کوبه‌ لبه تیز می‌باشد، قطعات دونه انار، دی بلال، بویراحمدی، شیرعلی مردون، نوبهار، مرجنگه، شیرینه سوزه در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

شیما شاه حسینی نوازنده‌ دایره، دهل و همخوان، احمد سرلک نوازنده‌ی سنتور و تنبک، لیدا ارغوانی فرد نوازنده قیچک، مرتضی فتحی نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، داریوش قانع نوازنده‌ی نی، علی صحفی نوازنده‌ی ستار، امیرحسین وفایی نوازنده‌ تار و عود، یاسر مدیر روستا نوازنده بم تار، محمدرضا میرحسینی نوازنده تنبک، امین دارابی نوازنده دایره اعضای اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

احمد سرلک از جمله نوازندگان حوزه موسیقی ایرانی است که فعالیت هنری خود را از نوجوانی نزد بهمن رجبی، رضا شفیعیان و عزیز الله سرلک آغاز کرد، وی در حوزه سنتور نوازی و تنبک نوازی فعالیت می‌کند، همچنین اجرا‌های متعددی را با گروه کوچه باغ در سال‌های گذشته برگزار کرده است.
احمد سرلک در معرفی این آلبوم نوشته است، موسیقی نواحی سرزمین ما ایران سرشار از ناگفته‌هاست، وی در این آلبوم ترانه‌های ماندگار و آهنگ‌های دلنشین ایل بختیاری را معرفی کرده است.

از جمله هنرمندان دیگری که علاوه بر خوانندگی در حوزه‌های سنتور نوازی و نوآوری در ساخت و تولید ساز‌های مختلف به فعالیت مشغول است مهدی خسروانی است، او موسیقی را نزد استادانی مانند سعید ثابت، حسین دهلوی، مسعود ابراهیمی، اردوان کامکار، نادر سینکی، محمد اسماعیلی، عبدالله معارفی، بهمن رجبی آموخته است.

مهدی خسروانی در سال‌های گذشته در راستای معرفی آهنگ‌ها و ترانه‌های محلی بختیاری اجرا و تولیداتی داشته است، آلبوم مندیش نخستین کار او به عنوان خواننده ترانه‌های محلی بختیاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.