افزایش سهمیه دارویی داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سهمیه دارویی داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی با هدف رفاه حال زائران و مجاوران امام رضا (ع) در ایام نوروز ۱۴۰۲ افزایش می یابد.

وحدتی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه دارو‌ها تا حد امکان تأمین و سهمیه دارویی داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی هم در این ایام بیشتر از دیگرداروخانه‌ها است.

او افزود: در ایام نوروز دارو‌های موجود دارو خانه‌ ها لحظه به لحظه رصد و در صورت کمبود، تامین دارو می‌شود تا هیچگونه مشکلی در خصوص نبود آن دارو وجود نداشته باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همه دارو‌های موردنیاز بیماران بستری در بیمارستان‌ها اعم ازکرونایی و غیرکرونایی تأمین و ذخیره دارویی در این حوزه در هر دو بخش قابل قبول است.

وحدتی بیان کرد: از ۱۲۳ داروخانه فعال در مشهد ۴۲ مورد آن شبانه‌روزی است، ضمن اینکه که از مجموع داروخانه‌های فعال مشهد ۳۳ داروخانه آن اطراف حرم مطهر رضوی قرار دارد که ۱۲ مورد آن شبانه‌روزی است.

او تصریح کرد: تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ مرکز اطلاع‌رسانی دارو‌ها و سموم معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نوروز ۱۴۰۲ فعال است و با ثبت و پیگیری شکایات دارویی مردم، به سؤالات مختلف دارویی در خصوص تداخلات دارویی، موارد مصرف داروها، عوارض جانبی داروها، نحوه نگهداری داروها، نحوه صحیح مصرف داروها، راهنمایی در موارد مسمومیت‌ها، مصرف دارو‌ها در دوران بارداری و شیردهی پاسخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.