بولتون: کشور‌ها در حال تقویت روابط هستند و ما بیکار نشسته‌ایم!

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت ایران، چین و روسیه در حال تقویت روابط هستند و ما اقدامی انجام نمی دهیم.

جان بولتون امروز (یکشنبه) گفت: «ایران، چین، روسیه، کره شمالی و چندین کشور دیگر در حال تقویت روابط خود و تهدید ما در حوزه‌های مختلف هستند و ما بیکار نشسته‌ایم!»

به گزارش روزنامه هیل، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا پس از خبر عادی‌سازی روابط ایران و عربستان سعودی در روز جمعه مطرح ابزار نگرانی کرد.

وی مدعی شد: این نشان می‌دهد که عربستان سعی دارد طرف روسیه و چین را از دست ندهد، زیرا در رویکرد ریاض، آمریکا عزم و اراده کافی برای مقابله با تهدید ایران را ندارد.

بولتون افزود: چینی‌ها نیز یک استراتژی مشخص دارند و از آن پیروی می‌کنند، اما ما در آمریکا هر روز از این شاخه به آن شاخه می‌پریم. یکی از بزرگترین برندگان جنگ اوکراین، چین بوده است؛ اگر روسیه پیروز شود و تمامی خاک اوکراین را به دست آورد، این یک پیروزی برای متحد چین خواهد بود و این کشور را هم تقویت می‌کند. اگر هم روسیه شکست سنگینی بخورد، باعث می‌شود وابستگی مسکو به پکن افزایش یابد. در این صورت باز هم چین برنده است!

او با بیان اینکه بر خلاف دوران جنگ سرد، به نظر می‌رسد که امروز چین طرف قدرتمندتر اتحاد چین و روسیه است، گفت: این برای هیچ یک از ما خوب نیست. باید راهی پیدا کنیم تا روسیه را از چین دور کنیم.

وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن فشار آمریکا بر روابط با روسیه را نمی‌پذیرد و از واشنگتن می‌خواهد تا برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین تلاش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
اربابی که،زیردستانش،مطیع فرمانش نیستند،ابرقدرت نیست،بلکه،یک قدرت مندی است که،در حال فلج شدن است.
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۰۸:۱۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
در انتظار سقط شدن تو و ترامپ لحظه شماری میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
بولتون عشق بمب اتم هم
شاخک هاش حساس شد
آخرین اخبار