آسیب شناسی برای کاهش چشمگیر فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: می‌توانیم با تقسیم کار میان مراکز آموزش عالی داخلی و موسسات مراکز آموزشی خارجی در حوزه‌های علم شگفتی آفرین باشیم.

جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در آیین افتتاحیه هفدهمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین المللی ژنتیک که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: همان طور که بیوتکنولوژی و ژنتیک در همه گیری تشخیص و درمان کرونا نقش موثر خود را به نمایش گذاشت، درمقطع کنونی باید درخدمت امنیت غذایی و حل مشکل کم آبی قرار بگیرد.

وی گفت: علم قدرت است و اسلام هر زمان قدرت داشته است تمدن‌ساز شده است، زیرا علم و فناوری نخبگان و دانشمندان از عوامل تمدن ساز هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز عوامل موثرتمدن ساز مورد تاکید واقع شده است.

محمدی تصریح کرد: ما می‌توانیم با تقسیم کار میان مراکز آموزش عالی داخلی و موسسات مراکز آموزشی خارجی و نیز استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه‌های علم به ویژه حوزه ژنتیک و زیست فناوری شگفتی آفرین باشیم.

وی افزود: ما در حوزه کشاورزی مسائل متعددی داریم که این مسائل ایجاد زمینه اشتغال برای محققان وجوانان با استعداد کشور با استفاده ازتکنولوژی‌های نوین را فراهم می‌کند و ما می‌توانیم مسئله اشتغال را با تکیه بر دانش این افراد حل کنیم.

رئیس پژوهشگاه ژنتیک در ادامه خاطر نشان کرد؛ با اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و مجلس شورای اسلامی با ریل گذاری، هدایت، مانع زدایی و حمایت از محققین مراکز آموزش عالی و بخش خصوصی و کاهش بروکراسی اداری می‌توان تحولی عظیم را دراین حوزه رقم زد.
دکتر محمدی در پایان گفت؛ ما باید با ایجاد امکانات، مانع ازخروج فارغ التحصیلان در حوزه بیوتکنولوژی دامی و کشاورزی شویم که برگزاری کنگره ژنتیک می‌تواند نقش موثری در بالندگی نشاط و پویایی محققان ا۱ین حوزه داشته باشد و با تداوم رویداد‌هایی این چنینی شاهد حل مسائل دامی و کشاورزی کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار