افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد محترقه خطرناک

کشفیات مواد محترقه خطرناک در مازندران امسال در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

سرهنگ سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد محترقه خطرناک نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: در این ارتباط هم تاکنون ۱۳ نفر که در امر تهیه وتوزیع این مواد فعالیت داشته اند شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

او افزود: طرح ویژه نظارت بر صنوف و واحد‌های صنفی برای مقابله با تهیه و توزیع غیرمجاز مواد محترقه از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی از ماه قبل آغاز شده و کماکان ادامه دارد و تاکنون هم در استان تعدادی از این واحد‌های متخلف شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ ساداتی ادامه داد: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی با هماهنگی مراجع قضائی در ایام پیش رو در دستور کار قرار دارد و پلیس با تمام توان و امکانات برای برقراری نظم و امنیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برابر قانون رفتار خواهد کرد.

او گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات پیرامون فعالیت غیرقانونی تهیه وتوزیع کنندگان مواد محترقه و هرگونه حوادث احتمالی است.

سرهنگ ساداتی افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدماتی و امدادی از جمله اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و شهرداری‌ها برای پیشگیری از حوادث احتمالی صورت گرفته و توصیه پلیس به شهروندان رعایت نکات ایمنی در این ایام است.

او گفت: تجربه تلخ حوادث سال‌های گذشته در مراسم چهارشنبه آخرسال، همواره از دغدغه‌ها و نگرانی خانواده‌ها در آستانه ایام نوروز است.

سرهنگ ساداتی افزود: ما نمی‌توانیم و هیچ کس دیگری هم نمی‌تواند پیشینه تاریخی مراسم چهارشنبه‌سوری را در ایران را انکار کند، اما این را به جرأت می‌توان گفت که میان آن‌چه در گذشته اتفاق می‌افتاد و آن چه امروزه رخ می‌دهد، هیچ‌گونه سنخیتی وجود ندارد.

او گفت: تاکید پلیس بر حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان در همان کوچه و محله خودشان است تا خدای ناکرده آسیبی به فرزندان دلبندشان نرسد.

سرهنگ ساداتی افزود: پلیس از شادی و جشن‌های سالم با رعایت حقوق شهروندی، حمایت می‌کند ولی برخورد و مقابله جدی با توزیع‌کنندگان، فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز، هنجارشکنان و نقض‌کنندگان امنیت اجتماعی برابر قانون را در دستور کار دارد.

او گفت: برخورد قاطعانه با افراد معدودی که با رفتار‌های غیرقانونی، ناهنجار و پرخطر، ایجاد راهبندان، سد معبر، ایجاد مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا، نظم و امنیت عمومی شهر‌ها را مختل می‌کنند، مطالبه به حق آحاد مردم از متولیان اصلی برقراری نظم و امنیت یعنی پلیس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار