رییس کل دادگستری استان کرمان:

تمام ولنگاری های مساله حجاب از بی توجهی خانواده ها بود/ ترانزیت موادمخدر بلای جان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت: متاسفانه بخش مهمی از مشکلات امروز حجاب در جامعه به اهمال خانواده‌ها درخصوص حجاب در ۱۰-۱۵ سال اخیر برمی گردد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست خبری امروز درجمع خبرنگاران استان کرمان گفت: درخصوص برخورد با مقوله کشف حجاب نیازمند طرح جامع وکاملی هستیم که این طرح با کمک مسئولان قضایی وفرهنگی تدوین شده است.

وی افزود: دراین خصوص وبا توجه به قانونی بودن حجاب؛ خلاهای قانونی ونقص درقانون را قبول داریم که باید اصلاح شود واین رعایت حجاب مختص بانوان نبوده و درخصوص مردان هم باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: درخصوص شایعه سازی های اخیر درباره بدحالی های دانش آموزان مدارس هیچ مورد اثبات شده ای ناشی از خراب کاری دراین بخش، در استان نداشتیم.او تاکیدکرد : تنها چندمورد ازاین بدحالی ها به دلیل بار روانی ایجادشده را شاهدبودیم.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: درخصوص قانون جوانی جمعیت وفرزندآوری نیزدادگستری استان به شدت از این قانون حمایت کرده واجرای آن را در دستور کار دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر یک مدیر یا دستگاهی ببینیم علی رغم امکاناتی که در اختیار دارد درحوزه های مختلف کم کاری کرده باشد با آن مجموعه برخورد می‌شود.

او افزود: رفع تصرفاتی که امروزه اطلاع رسانی می‌شود از پرونده‌های گذشته است که اکنون برخورد می‌شود و امیدواریم دیگر رفع تصرف را نداشته باشیم، ما نیز علاقه نداریم ملک ساخته شده را تخریب کنیم مگر آنکه قانونا آن ملک بر تصرف غیرمجاز بنا شده باشد.

حمیدی تاکید کرد: بعضی پرونده‌ها جرمی در آن رخ نداده در نتیجه بارحقوقی آن بالاتر ازجنبه کیفری است در نتیجه این نوع پرونده‌ها که بعضا ۶ تا ۹ ماه حتی زمان می‌برد، معاملات بین دوفرد، اختلافات ومانند آن از این نوع پرونده هاست.

او با بیان اینکه بعضا از ناآگاهی فرد پرونده‌های قضایی در مسیر‌های نادرست به جریان می‌افتد، گفت: ابتدا باید اطلاعات عمومی حقوقی مردم را بالا ببریم که نیاز به کمک رسانه‌ها داریم و یا اینکه دسترسی مردم به وکیل را بیشتر کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: شلوغی دادگاه‌ها یکی از دلایل اطاله دادرسی در پرونده‌های حقوقی است چرا که قضات اغلب پرونده‌های زیادی را دراختیار دارند.

او گفت: نصب کنتور روی چاه‌های آب برای استفاده تاسقف مجازبه شدت دنبال می‌شود وما پیگیرقانون هستیم.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: روز گرامی داشت مقام شهدا فرصتی برای یاد کردن از شهداست وما باید در قبال جانفشانی شهدا وخانواده آنان خود را مسئول بدانیم.

او تاکید کرد: سامانه سجام در اختیار رسانه‌ها ومردم است، از طریق ساانه می‌توانند گزارش‌های خود را بفرستند ومی توانید گزارش خود را پی گیری کنید که آیا پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده یا خیر و روندآن پرونده را می‌توان دنبال کرد وبرخی موارد نیز به تشکیل پرونده وصدور حکم می‌انجامد وپرونده‌های مهم در برخورد با فساد اقتصادی که بعضا اطلاع رسانی می‌شونداز این نوع گزارش ها هستند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: مقابله با شایعه دستور قوه قضاییه است در هر زمینه‌ای ک کسی اقدام ب تشویش اذهان عمومی کند و به تبعات منفی آن در جامعه دامن بزند، شایعه سازی جرم است و وظیفه ماست که با آن برخورد کنیم؛ اگرجایی شایعه‌ای منتشر ویا نشراکاذیب شودحتی پرونده سازی شده وبه آن رسیدگی می‌شود، اما این نوع پرونده‌ها اغلب شاکی خصوصی داردو تعدادشان زیاد است درنتیجه اطلاع رسانی نمی‌شود.

او بیان کرد: حمایت از واحد‌های دانش بنیان و واحد‌های تولیدی را وظیفه خود می‌دانیم وچندتا از این موسسات را بازدید ومراجعه مشکلات آنان را بررسی و پیگیری کردیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ۶۰ درصد زندانیان استان کرمان مرتبط با مواد مخدر هستند که افراد بومی و غیربومی را شامل می‌شود واز چالش‌ها جدی استان کرمان بحث ترانزیت وحمل موادمخدر است.

او تاکید کرد: جرم اول استان کرمان واستان‌های جنوب شرقی همین مساله موادمخدر است.

حمیدی بیان کرد: درخصوص قانون جوانی جمعیت نیز سازمان‌ها وادارات دولتی نیز باید کمک کنند ما از ابزار خودمان در این قانون استفاده می‌کنیم وبه نظر من این قانون با کمک سازمان ها وادای تکلیف آنها باید اجرایی شود مخصوصا ابزار تشویقی که باید جدی گرفته شود، ما از ای ن تشویق ها در مجموعه های خودمان استفاده کرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.