فصل خانه تکانی و لزوم رعایت نکات ایمنی برق

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان یکی از علل شایع برق گرفتگی در روزهای پایانی سال رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام نظافت لوازم برقی دانست .

حمیدرضا هاشم نژاد   اظهار کرد: خیس شدن پریزها و اتصالات برقی و همچنین پاک کردن پریزهای برق با دستمال‌های نمدار و خیس از جمله مواردیست که می‌تواند منجر به برق گرفتگی شود.

حمیدرضا هاشم نژاد قطع کنتور برق مهم‌ترین اقدامیست که هنگام نظافت وسایل برقی باید انجام شود، گفت: حتما قبل از شستشوی کابینت ها، هود، لوازم برقی و دیوارهای آشپزخانه فیوز برق را قطع نموده و با استفاده از فازمتر از قطع بودن برق آشپزخانه مطمئن شویم.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهروندان باید از وصل مجدد برق و اتصال وسایل برقی به پریز تا خشک شدن کامل کف و دیوار آشپزخانه خودداری نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان از آویزان یا پهن نمودن موکت، فرش، پرده و غیره در پشت بام و نزدیک شبکه برق خودداری کنند و در صورت لزوم حتما نسبت به محکم نمودن لوازم اطمینان حاصل نمایند.

هاشم نژاد اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی استان و وزش باد در منطقه، امکان افتادن این لوازم به روی شبکه‌های توزیع برق وجود دارد که این امر خسارت و خطرات بسیاری ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار