مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری:

توسعه حمل و نقل جاده‌ای با ترکمنستان اولویت وزارت راه و شهرسازی است

مدیر کل دفتر ترانزیت گفت: توسعه حمل و نقل جاده‌ای با ترکمنستان از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و بواسطه تعاملات رخ داده، درحال حاضر تمامی مرز‌های مشترک با این کشور در وضعیت عملکردی خوبی قرار دارند.

جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای بهبود حداکثری روابط حمل و نقلی، لازم است طرفین مطابق عرف بین الملل، نسبت به کاهش هزینه‌های حمل و مدت زمان توقف‌های مرزی و همچنین تقویت تجارت ۲ جانبه و تجارت با کشور‌های ماورا، رویه حمل یکسره را حمایت کرده و ارتقا بخشند.

او با بیان اینکه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای ایران و ترکمنستان مثبت است، افزود: رشد آمار تردد ناوگان ۲ کشور در مرز‌های مشترک نشانگر این امر است.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به اهمیت روان سازی ترانزیت بین‌المللی، ادامه داد: با اتخاذ تدابیر لازم از جمله بهبود وضعیت زیر ساخت‌های جاده‌ای و تسهیل در تردد در مرز‌های مشترک اتفاقات خوبی را در این خصوص می‌توان رقم زد.

جایگاه ویژه پایانه‌های مرزی سرخس و لطف‌آباد

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  خراسان رضوی گفت: پایانه‌های مرزی سرخس و لطف آباد در ترانزیت خروجی طی سال ۱۴۰۱ با کسب رتبه دوم و سوم بین پایانه‌های مرزی کل کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

او افزود: میزان رشد تردد ترانزیت خروجی و ورودی با کشور‌های آسیای مرکزی از مرز‌های زمینی سرخس و لطف آباد با ترکمنستان در ۱۱ ماهه سال جاری به ترتیب ۷۲ و ۵۲ درصد است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری‌هایی مانند پل مرزی و توسعه فیزیکی زیرساخت راه، می‌توان تردد روزانه ناوگان بین المللی از مرز‌های مشترک با ترکمنستان را با تمهیدات لازم به حدود ۲ هزار وسیله نقلیه در شبانه روز افزایش داد.

همچنین عادل مصدقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در این نشست ضمن یادآوری نشست مهر مقامات استان گلستان و استان بالکان ترکمنستان، خواستار اجرای مفاد توافقات نشست مذکور شد.

نشست مشترک کمیته حمل و نقل بین المللی جاده‌ای ایران با حضور نمایندگان آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد، این نشست مشترک به ریاست جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان حمل و نقل جاده‌ای و وفا خوجه نفس اف معاون آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در مشهد برگزار گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.