پوتین: روسیه با وجود تحریم‌ها تسلیم باج خواهی غرب نشد

رئیس جمهور روسیه در جمع اتحادیه صنعتگران و بازرگانان این کشور تصریح کرد تحریم‌های غرب علیه روسیه به مثابه اعلام جنگ علیه این کشور بوده است.

ولادیمیر پوتین امروز (پنجشنبه) در سخنانی گفت: ما با جنگ تحریمی بی سابقه‌ای روبرو هستیم. اما با وجود این، روسیه توانسته است ۳۳۲ میلیارد دلار مازاد تجاری داشته باشد.

براساس گزارش الجزیره مباشر، پوتین افزود: میزان تورم در روسیه با وجود همه باج خواهی‌های غربی‌ها از طریق وضع تحریمها، کاهش داشته است و این در حالی است که کشور‌های غربی با میانگین تورم بالاتر از آنچه ما اکنون در روسیه می‌بینیم، مواجه هستند.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: ما مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و نمی‌گذاریم آثار منفی آن پدیدار شوند. ما به خوبی به آنچه صحبت می‌کنیم واقفیم. ما سازوکار‌های مختلفی برای عبور از وضع کنونی در نظر گرفته ایم.

پیش از این پوتین که در جمع پرسنل یک کارخانه هوافضا در منطقه بوریاتا سخن می‌گفت بار دیگر بر تلاش غرب به منظور نابودی کشور تاکید کرد. وی افزود: این جنگ برای ما یک وظیفه ژئوپلوتیک نیست بلکه وظیفه ما بقای کشور روسیه است. ما باید شرایط را برای توسعه آینده کشور و فرزندانمان محیا کنیم.

رئیس جمهور روسیه غرب را به استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای جنگ علیه این کشور و تحمیل شکست استراتژیک به مسکو متهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار