در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهمیت به علاقه بیننده و تغییر نگاه کارشناسان نیاز فیلمسازان جوان است

یک کارگردان از اهیمت تغییر بینش کارشناسان حوزه فیلم‌سازی گفت: نگاه کارشناسان باید بروز شود و بعد این نگاه به درون فیلمسازان انتقال یابد.

انیمیشن پوتین کاری از محسن پور محسنی شکیب داستان پرنده‌ای را روایت می‌کند که در یک شهر جنگ زده به دنبال غذا برای جوجه‌های خود می‌گردد اما هیچ چیز آنطور که ساده به نظر می‌رسد نیست.

محسن پور محسنی شکیب نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن پوتین از اهمیت و نیاز جامعه ما به انیمیشن‌ها و فیلم‌ها با مضامین مقاومت گفت: در واقع این اتفاق در حال افتادن است‌. متاسفانه این نیاز با یک موج منفی همراه است که به تمام فیلم‌ها از زاویه بیرونی نگاه می‌کنند و به دنبال یک عامل بیرونی برای مسائل فیلم‌ها هستند اما من به دنبال این مسئله اجتماعی از درون شدم تا اول خود و درون خود را بشناسم و بعد از زاویه دید خودم بیرون را نگاه کنم که این اتفاق در سینمای کوتاه ما نمی‌افتد.

نگاه کارشناسان فیلمسازی باید با بروز بودن همراه شود

وی ادامه داد: عملا هدف من این بود که هنگامی که مخاطب از سینما بیرون آمد بگوید این فیلم به من چه می‌گفت و چه نقطه نگاهی را پیش روی من گذاشت؟ و این چیزی است که من دنبال آن هستم و این الزاما وابسته به فیلمسازان نیست و نیازمند نگاه کارشناسانی است که باید این فیلم‌ها را نگاه کنند.

این کارگردان عنوان کرد: نگاه کارشناسان باید با بروز شدن آن‌ها همراه باشد و بعد به درون فیلمسازان انتقال یابد. من فکر می‌کنم اول باید راجع به کار شناسان صحبت شود که در ابتدا کارشناسان باید چطور فکر کنند.

مسیر درست فیلمسازان با کارشناسی درست

پور محسنی شکیب ادامه داد: کار شناسان با کارشناسی درستشان باید مسیر درست را به فیلمسازان نشان دهند؛ البته این مسیر هم تعاریف متعددی دارد و من تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که نیاز هست نگاه کارشناسان بروز شود. من فکر می‌کنم تمام مفاهیمی که ما در سی سال گذشته با آن‌ها مواجه هستیم باید بازنگری شوند و ما نسلی از فیلم ها را داشته باشیم که بیننده در جهت بهبود مشکلات و زندگی خود از آن‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه در خصوص رفع این نوع ضعف‌ها گفت: برای رفع این ضعف‌ها، کارشناسان ما باید زاویه دید خود را تعییر دهند، کارگاه آموزشی بگذارند و به این موضوع به طور جدی اهمیت دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار