۱۱ اقامتگاه بوم گردی قزوین آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین از آمادگی ۱۱ اقامتگاه بوم گردی استان با ظرفیت ۴۴۰ نفر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد.

نادر محمدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌ها علاوه بر اینکه موجب آشنایی مسافران و گردشگران با سنت، فرهنگ و آیین و رسوم آن منطقه می‌شود پیامد‌های اقتصادی نیز برای اهالی روستا به دنبال دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: برای احداث اقامتگاه‌های بوم گردی مهمترین اولویت ما آن است که این پروژه‌ها در داخل بافت روستا ایجاد گردد و در طراحی، ارایه خدمات و فضا سازی‌ها نیز از فرهنگ و سنت‌های همان منطقه و روستا الهام گرفته شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۱ اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز با ظرفیت پذیرش ۴۴۰ نفر در سطح استان قزوین فعال است.

محمدی خاطرنشان کرد: ۲۸ پروژه بوم گردی نیز در سطح روستا‌های استان در حال احداث است که امیدواریم بیشتر این اقامتگاه‌ها با اعطای تسهیلات سال آینده به بهره برداری برسد.

وی حمایت دولت از سرمایه گذاران در این حوزه خبر داد و گفت: هم اکنون دولت تسهیلات ارزان قیمتی را تا سقف ۷۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز جهت احداث اقامتگاه‌های بوم گردی به سرمایه گذاران این بخش پرداخت می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و در راستای بررسی نحوه ارایه خدمات در تاسیسات گردشگری استان، نظارت از مراکز اقامتی و پذیرایی شامل هتل ها، هتل‌آپارتمان ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافرها، مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی از ۱۵ بهمن‌ماه امسال آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار