عملیات اجرایی قطعه ۷ راه آهن بیجار- زنجان آغاز شد

در مراسمی با حضور مسئولین کشوری و استانی عملیات اجرایی قطعه ۷ پروژه راه آهن بیجار- زنجان به طول ۱۷ کیلومتر آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در این مراسم گفت: ساخت این مسیر ریلی موجب اتصال دو مسیر ریلی زنجان-تبریز و همدان-سنندج از طریق شهرستان بیجار می‌شود که تسهیل ترانزیت کالا و مسافر از مرز‌های شمال غربی به جنوب کشور و اتصال شهرستان بیجار به شبکه ریلی کشور را به همراه دارد.

خیراله خادمی افزود: ساخت راه آهن بیجار-زنجان با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان بیجار و وجود معادن متعدد در این منطقه موجب افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی و در نتیجه توسعه ملی و منطقه‌ای می‌شود.

او طول کلی طرح را ۲۹۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: صبح امروز عملیات اجرایی قطعه ۷ این مسیر ریلی به طول ۱۷.۳ کیلومتر با برآورد اولیه ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

خادمی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه راه آهن بیجار- زنجان در سال اول یک و نیم میلیون تن بار و ۲۵۰ هزار نفر مسافر جابجا خواهد شد، افزود: این پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و در مدت چهار سال به بهره برادری خواهد رسید.

او افزود: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار‌های مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار‌های باری طراحی شده است.

۱۰ هزار کیلومتر برنامه ریلی در کشور در دست اقدام است

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: در کشور ۱۰ هزار کیلومتر برنامه ریلی در دست اقدام است که سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن در حال ساخت می‌باشد.

خادمی گفت: در حال حاضر ۲۲ مرکز استان به شبکه ریلی متصل است و در سال آینده سه مرکز دیگر اضافه خواهد شد.

پیشرفت ۹۰ درصدی راه آهن همدان_ سنندج

او به راه آهن همدان - سنندج نیز اشاره کرد و افزود: این مسیر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تامین اعتبار شده است و تلاش می‌کنیم ۶ ماه اول سال آینده این پروژه تکمیل و تحویل دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به ساخت آزادراه‌ها در کشور هم اشاره کردو گفت: در بخش آزاد راهی پنج هزار کیلومتر آزاد راه در برنامه کاری پیش بینی شده که حدود هزارو ۵۰ کیلومتر در حال ساخت است.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان برای توسعه نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها است، گفت: باید با تلاش و بکار گیری ظرفیت‌ها برای توسعه و گسترش حمل ونقل بیجار، مهاجرت معکوس به این شهر محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
تشکرازمسئولین برای این کارخداپسندانه