ممنوعیت خرید، فروش و نگهداری جانوران وحشی

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان یزد از تشدید نظارت ها به منظور مقابله با خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز خبر داد.

حجت دهقان، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: هر ساله با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و فرارسیدن نوروز باستانی، متأسفانه شاهد تخلفاتی در زمینه خرید، فروش و نگهداری جانوران وحشی هستیم که در بسیاری از موارد ناشی از آگاه نبودن مردم نسبت به این موضوع و آسیب‌های ناشی از آن به تنوع زیستی است.

او از تشدید نظارت حفاظت محیط زیست و انجام گشت‌های مستمر این اداره کل در این ایام به منظور مقابله با خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز خبر داد و افزود: این در حالیست که طبق قانون، خرید، فروش و نگهداری جانوران وحشی اعم از بندپایان، خزندگان، دوزیستان، پستانداران و پرندگان، بدون اخذ مجوز از سازمان محیط زیست جرم محسوب می‌شود و مشمول جریمه است.

دهقان افزود: از جمله جانورانی که در این روز‌ها بیشتر مورد توجه است، می‌توان به انواع لاک پشت‌های آبی و خاکی بومی و غیربومی، انواع مارها، انواع سمندرها، پرندگان آوازه خوان و زینتی، سنجاب ایرانی و ... اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.