مدیر کل اوقاف استان قزوین:

برای جلوگیری از سرقت کرکره آهنی در جلوی بقعه چهارانبیا نصب شد

مجیدی گفت: چندی پیش سارقان برای کندن سردر بقعه چهارانبیا اهرم انداخته بودند و به همین خاطر مجبور شدیم جلوی این سردر را یک کرکره آهنی بگذاریم.

حجت الاسلام مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در نشست با خبرنگاران گفت: نماز‌های جماعت، خیمه‌های معرفت، برپایی مناسک شب‌های قدر، جشن کریم اهل بیت، جز خوانی و محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت، ویژه برنامه سحر تلویزیون، مناجات خوانی امامزاده آمنه خاتون و اعزام ۳۰ روحانی مبلغ از جمله برنامه‌های این طرح است.

وی اظهار داشت: ۳۵ میلیارد تومان از محل موقوفات متصرفی و از محل متولیان غیرمتصرفی در حوزه فرهنگی و اجتماعی اجرای نیت شده و ۱۱۶ درصد از برنامه محقق یافته است.

مجیدی همچنین درباره حواشی نصب کرکره فلزی در جلوی بقعه چهارانبیا گفت: این بقعه دارای سردر نقره‌ای بسیار گران‌قیمتی است که چندی پیش سارقان برای کندن این سردر اهرم انداخته بودند و به همین خاطر در نهایت مجبور شدیم جلوی این سردر را یک کرکره آهنی بگذاریم؛ اما متاسفانه برخی رسانه‌های یک‌طرفه به قاضی رفتند و از ما هم سؤالی نکردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در حوزه کمک به تامین و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه ۲۰۰ مسجد و بقعه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حجت الاسلام مجیدی گفت: ۲۶ محفل انس با قرآن کریم در ۲۶ مرکز و با حضور سه قاری بین‌المللی در ماه رمضان برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای شکل گیری سازمان ثبت اسناد و املاک در استان قزوین تا سال ۹۹ تنها ۱۲۲ موقوفه در استان قزوین صاحب سند رسمی شده بودند، اما در سال هزار و ۴۰۰ نزدیک به ۴۲ موقوفه و در سال جاری نیز ۵۸ موقوفه سنددار شده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: در تعداد سند بعد از استان کردستان دومین استان کشور هستیم و در حالی که قزوین تنها یک درصد مساحت کشور را دارد.

وی گفت: می‌توان از طریق اوقاف بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اشتغال و تولید ایجاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار