جزیره قشم بهترین موقعیت در پهنه خلیج فارس برای سوخت رسانی به کستی ها

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی گفت: در تنگه هرمز سالانه بیش از ۵۰ هزار کشتی عبور می‌کنند و موقعیت جزیره قشم، بهترین موقعیت در پهنه خلیج فارس برای سوخت رسانی است.

آقای عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: امروز به صورت رسمی عملیات بانکرینگ کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز کار خود را شروع کرده است و ۴۰ هزار تن سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری اتفاق می‌افتد. تمام سوخت مورد نیاز کشتی‌های جمهوری اسلامی از طریق شرکت‌های بانکرینگ که در جزیره قشم مستقر هستند انجام خواهد گرفت.

او ادامه داد: در جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم حداکثر استفاده را از ظرفیت اقتصاد دریایی داشته باشیم. خلیج فارس حدود ۱۲ میلیارد دلار در سال درآمد بانکرینگ دارد که سهم بسیار اندکی بوده است. با عملیاتی که امروز انجام شد، ۴۵۰ هزار تن در سال بانکرینگ انجام خواهیم داد که در فاز اول است. در فاز‌های بعدی این رقم را تا ۱.۵ میلیون تن در سال افزایش خواهیم داد.

عبدالملکی می‌گوید: مخازن با کیفیتی در قشم ایجاد شده و امیدواریم سهم ما از عملیات بانکرینگ در دریای عمان و خلیج فارس افزایش پیدا کند. در تنگه هرمز سالانه بیش از ۵۰ هزار کشتی عبور می‌کنند و موقعیت جزیره قشم، بهترین موقعیت در پهنه خلیج فارس برای سوخت رسانی است.

در فاز بعدی ایجاد یک پالایشگاه برای تولید سوخت با سولفور پایین در جزیره قشم را در سال ۱۴۰۲ دنبال می‌کنیم که در صورت تحقق ارزش افزوده‌ای در زمینه سوخت رسانی نصیب منطقه آزاد قشم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار