امام جمعه یزد:

حفظ حرمت ماه رمضان و فرهنگ دارالعباده یزد ضروری است

آیت الله محمدرضا ناصری گفت: در ایام عید نوروز امسال ضمن توجه به مسائل فرهنگی، باید در کنار احترام به مسافران و گردشگران، حرمت ماه رمضان، فرهنگ دارالعباده یزد و رعایت حجاب مورد توجه همگان باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد در سال ۱۴۰۱، با اشاره به اینکه تلاش امام در مبارزات، کنار رفتن استکبار و استعمار و خشکاندن ریشه طاغوت بود، اظهار داشت: در اصلاح امور نیز باید به این سمت برویم و در اولین گام باید به سمت تحول در سیستم آموزشی رفت.

او عنوان کرد: اصل اولیه‌ای که باید در آموزش و پرورش انجام شود، تقویت تدین، تفکر و تعقل است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، می‌توانیم اقدامات اساسی انجام دهیم و اتفاقات بزرگ روحی، فکری و اندیشه‌ای در کشور رقم می‌خورد.

امام جمعه یزد افزود: سبک و هدف زندگی در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته و اگر هدف زندگی که رسیدن به خداست، اصلاح شود، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

ناصری با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مورد هدف و هجمه دشمنان است، افزود: هرکسی می‌تواند طرح و برنامه برای مواجهه و مقابله با این هجمه‌ها ارائه دهد، باید به میدان بیاید و تلاش کند تا دانش آموزان ما را از این هجمه‌ها نجات دهد.

او عنوان کرد: هرکس در هر جایگاهی بتواند به رشد معنویت و اعتقادات دانش آموزان و نوجوانان ما کمک کند، کار بزرگی انجام داده و باید قدر چنین افرادی را دانست و از افکار آن‌ها استفاده کرد.

ناصری تاکید کرد: همه باید گوشه‌ای از کار را بگیرند و به سهم خود تلاش کنند تا دشمن را در اهداف خود ناکام بگذارند.

امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم کادرسازی از میان نوجوانان اظهار داشت: نوجوانان امروز، مدیران آینده هستند و باید روی آن‌ها کار شود و در گام اول باید قدرت تفکر و تعقل و تدین در آن‌ها تقویت شود تا انسان‌هایی با هویت، خلاق، شجاع و نوآور بار بیایند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهر ما هنوز ظاهر رمضانی به خود نگرفته است، افزود: فضاسازی در شهر باید به نحوی باشد که مردم و شهروندان فرا رسیدن رمضان را به خوبی احساس کنند.

او ضمن تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان و شهر دارالعباده یزد افزود: حرمت ماه رمضان باید حفظ شود و مراقب باشیم که از این فرصت به منظور ترویج بی حجابی استفاده نشود.

امام جمعه یزد افزود: در ایام عید نوروز امسال ضمن توجه به مسائل فرهنگی، باید در کنار احترام به مسافران و گردشگران، حرمت ماه رمضان، فرهنگ دارالعباده یزد و رعایت حجاب مورد توجه همگان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار