از دستگیری جاعل انواع مدارک در ارسنجان تا توقیف خودرو هایما مسروقه در خنج

مهم‌ترین حوادث یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری جاعل انواع مدارک در ارسنجان

جانشین انتظامی ارسنجان، از دستگیری جاعل انواع مدارک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا محمودی مقدم جانشین انتظامی ارسنجان، اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده جعل مدرک و استفاده از سند مجعول به پلیس آگاهی شهرستان ارسنجان، رسیدگی به موضوع در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام تحقیقات مشخص شد که متهم نسبت به جعل انواع مدارک از قبیل کارت‌های پایان خدمت، مدارک تحصیلی، صدور جواب آزمایشات مواد مخدر و گواهی سوء پیشینه اقدام می‌کند.

دستبند بر دست متهم

جانشین انتظامی ارسنجان گفت: با بررسی کارشناسی و محرز شدن انجام فعل مجرمانه، متهم با هماهنگی قضائی دستگیر و در بازجوئی فنی و ر مواجهه با مدارک و مستندات پرونده، به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ دوم محمودی مقدم تصریح کرد: متهم پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و با قرار متناسب روانه زندان شد.

کشف مواد مخدر از خودرو حامل تره بار

جانشین انتظامی شهرستان فسا از کشف ۲۹ کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودرو حامل تره‌بار خبر داد.

سرهنگ محمد رضایی جانشین انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: افسران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان حامل تره بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، ۲۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای زیر تره‌بار جاسازی شده بود کشف شد.

جانشین انتظامی شهرستان فسا اضافه کرد: راننده و سرنشین قاچاقچی با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

۸ نفر اراذل و اوباش در بیضا روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی بیضا از دستگیری ۸ نفر اراذل و اوباش که موجب سلب آسایش شهروندان شده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی فرمانده انتظامی بیضا اظهار کرد: به دنبال تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه تعدادی اراذل و اوباش در بیمارستان قمر بنی هاشم بیضا اقدام به درگیری و ضرب و جرح با یکدیگر، تخریب شیشه و درِ ساختمان بیمارستان کرده و با این اقدام موجب سلب آسایش عمومی و ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان نیز شده‌اند که دستگیری آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران با شناسایی متهمان و پس از هماهنگی قضائی، در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی موفق شدند هر ۸ نفر اوباش سابقه‌دار را دستگیر و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دهند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه در بازرسی از این افراد تعدادی سلاح سرد کشف شد، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

توقیف خودرو هایما ۱۵ میلیارد ریالی مسروقه در خنج

جانشین فرمانده انتظامی خنج از کشف خودرو سرقتی هایما به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهمن مهرزاد جانشین فرمانده انتظامی خنج اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان خنج هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری هایما که در حال تردد بود مشکوک و آن را سریعا مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از استان تهران دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خنج با بیان اینکه ماموران سریعا خودرو را توقیف کردند، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش سواری مسروقه ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ مهرزاد با بیان اینکه راننده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: وسایط نقلیه خود را به لوازم ایمنی نظیر قفل سوئیچی، قفل فرمان و سایر وسایلی که از حرکت و یا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند، مجهز کنند.

اجرای طرح نوروزی ارتقای امنیت اجتماعی در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از اجرای طرح نوروزی ارتقای امنیت اجتماعی طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی بوانات گفت: دستگیری ۵ نفر سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت، کشف یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۴ کیلوگرم تریاک و ۱۰ هزار ترقه و توقیف ۱۸ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از نتایج این طرح بود.

او با بیان اینکه در این طرح ۱۳ نفر از معتادین متجاهر جمع آموری و جهت بازپروری به مراکز ترک اعتیاد تحویل شدند، ادامه داد: پلیس با تمام توان و به صورت شبانه روزی در تعطیلات نوروزی نیز به شهروندان عزیز خدمات‌رسانی کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهدکرد.

کشف خودرو سرقتی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو پراید در شهرستان قیر، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، در کمتر از ۱۲ ساعت موفق شدند خودرو را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه راننده و سرنشین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد: وسایط نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

هشدار‌های پلیس در ایام تعطیلات نوروز

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت، توصیه‌هایی را در ایام نوروز به منظور پیشگیری از جرائم بخصوص سرقت منزل و مغازه ارائه کرد.

سرهنگ فرهام عسکری جانشین انتظامی شهرستان مرودشت گفت: تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای بسیاری از ایرانیان برای انجام سنت حسنه و دید و بازدید از اقوام و دوستان است و شهروندان با استفاده از این فرصت اقدام به سفر‌های کوتاه و بلندمدت می‌کنند تا این سنت را که ریشه در تاریخ و هویت فرهنگی ایرانیان دارد انجام دهند.

او افزود: پلیس مرودشت به منظور پیشگیری از وقوع خطرات احتمالی ضمن ارائه توصیه‌ها و هشدار‌های ایمنی مربوط به ایام نوروز توجه و رعایت دقیق مفاد آن را به عموم شهروندان توصیه می‌کند.

-هنگام خروج از منزل و حصول اطمینان از آن حتمأ کلید‌ها را به یکی از اقوام و یا همسایگان مورد اعتماد بسپارید تا در فرصت‌های مناسب به منزل سرکشی و کنترل کند.

-قبل از هر چیز همه در‌های ورودی و خروجی منزل شامل درِ اصلی و همه اتاق‌ها را دقیقأ بررسی و کنترل و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

-کنترل منزل را به کودکان و نوجوانان نسپارید و به همسایه و یا اقوام نزدیک که سرکشی به منزل را در غیاب شما به آن‌ها سپرده اید سفارش کنید.

-اگر خودرو خود را در هنگام مسافرت در داخل حیاط منزل پارک کرده اید حتما از بسته بودن در‌های آن اطمینان حاصل کنید.

-برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح کنید و در صورتی که انجام چنین چیزی امکان ندارد، لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

-سارقان در ایام تعطیل، منازلی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که از برنامه سفر صاحبان آن اطلاع دارند.

-هنگام تعطیلات چند روزه نوروزی حتماً به مغازه سرکشی داشته و قفل‌ها را بازدید کنید.

-پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را به بانک بسپارید.

-محل کسب خود را به افراد کم تجربه نسپارید؛ زیرا آنان زودتر اغفال می‌شوند.

-نسبت به کنترل حفاظ مربوط به جا کولری و در مغازه اقدام و از محکم بودن و سلامت حفاظ‌ها و قفل ایمنی مغازه اطمینان حاصل کنید.

-سعی کنید مغازه یا محل کسب خود را به دوربین مدار بسته و یا آژیر و علائم هشدار دهنده مجهز کنید.

-چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما اماکن متروکه و یا مخروبه وجود دارد دیوار‌های مغازه را با آهن و بتون محکم و غیرقابل نفوذ کنید.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و سارق نیز دستگیر شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۲ مطهری هنگام گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک و به آن دستور ایست دادند.

عاقبت متهم

او افزود: راکب که قصد متواری شدن را داشت سرانجام با شگرد‌های خاص پلیسی دستگیر و پس از استعلام از سامانه مشخص شد موتورسکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان قیروکارزین دارد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، خودرو و موتورسیکلت خود را به لوازم و وسایل ایمنی و ضد سرقت مجهز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.